Albergaria-a-Nova - Matosinhos

3 juni 2019 - Matosinhos, Portugal

Gisteravond gezamenlijk gegeten in een piepklein restaurantje op een km van onze hostel. Tijdens het eten overlegd over de opties voor vandaag. Na enkele telefoontjes met hostels en Albergues bleek dat we vandaag 45 km zouden moeten lopen naar de eerstvolgende slaapplek. De twee echte kerels in de groep, Roland en Gustavo besloten om het erop te wagen. De verstandige leden besloten om de trein naar Porto te nemen en van daaruit verder te wandelen. Het lijkt me duidelijk tot welke groep ik behoor. 😇

Rond 10:00 stond ik op het station van Gaia, aan de overkant van de Douro, met uitzicht op Porto. Via de door ing. Eiffel ontworpen brug ben ik de Douro overgestoken. Mijn doel voor vandaag was Matosinhos, zo’n 15 km wandelen langs de kust. Is gelukt.

In Matosinhos op zoek gegaan naar onderdak. Dat viel nog niet mee. Na drie keer “completo” lukte het me een kamer te reserveren in hostel Del Rei. Voor twee nachten.

In Matosinhos is namelijk een eindstation van de metro van Porto. Ik heb besloten om een vrije dag te nemen om Porto te bezoeken, zonder in Porto een dure hotelkamer te moeten nemen. De kamer in Matosinhos was overigens ook niet goedkoop, dus er moet bezuinigd worden op het eten.

Laat er nou op 100 meter afstand een grote supermarkt van Lidl zijn. Wat dachten jullie van een heerlijke maaltijdsalade? Kan ik meteen wat voor de lunch van morgen in de tas stoppen.

Kortom: ik red mij wel.

Groetjes, Pelgrim Piet. 😇

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans en Judith:
    3 juni 2019
    👏👏 Porto bereikt‼️🎁 Lekker genieten van deze trip op deze manier, al die hectiek van het wandelen. Geniet van de overheerlijke salades van de lidl en morgen mooie dag in Porto, met vast veel mooie plaatjes en terrasjes voor een 🍷
  2. Weijts:
    3 juni 2019
    Nu wordt het voor Ad ook bekend terrein! Jeannette en hij hebben ook in Mattosinhos geslapen ! De brug was voor Ad "een brug te ver". Door zijn hoogtevrees durfde hij er niet overheen.
    Ja en vandaag 45 km. dat lijkt me ook niet echt verstandig!!!!
    Ad en Jeannette hebben, net als jij opk een dag Porto gepakt, zeer de moeite waard!
    Succes met de volgende trip.
  3. Joost en Nella:
    3 juni 2019
    Hallo Piet, “ oud” en wijs een verstandig besluit genomen of laten we zeggen realistisch. Porto is inderdaad een prachtige stad maar aan de daken op jouw foto van de brug te zien schort het aan onderhoud. Geniet van je vrije dag in Porto slaap lekker uit! Daarna op je gemak slenteren door de stadqqqen genieten van de rivier, de bruggen en wellicht een glaasje port. 🍷Met dat bezuinigen op eten moet je oppassen want je hebt voor het vervolg van de tocht wel brandstof nodig.
    Groet Nella 😉en Joost🤓
  4. Linda:
    3 juni 2019
    Piet, Wil zal trots op je zijn wanneer ze leest dat je verstandig bent geworden! 😄 Beetje smokkelen of niet, ik vind het alsnog een knappe prestatie! Veel plezier in Porto, hopelijk kun je daar een leuke dag doorbrengen? Is de ‘groep’ nog compleet en gaan de 2 heldhaftige mannen goed? 😘
  5. Maria:
    4 juni 2019
    vanaf nu kunnen wij ook met je mee wandelen (haha), verstandig om een extra rustdag te nemen, en dan weer met verser moed verder, groetjes Joop en Maria