Esposende - Viana do Castelo

7 juni 2019 - Viana do Castelo, Portugal

Gisteravond gegeten bij de plaatselijke Italiaan. Heerlijke Spaghetti Carbonara. Jammer dat de porties zo klein zijn, want ik had wel drie borden aangekund. Heerlijk. De hele tent zat vol met pelgrims uit alle windstreken.

Vanmorgen om 7:45 gestart voor een wandeling van ongeveer 25 km. Mijn voorkeur gaat uit naar de route van de Senda Litoral. Dat is de route die vlak langs het strand loopt. Die eigenwijze Portugezen proberen je echter op de Coastel route te brengen; die route gaat door dorpjes en bezienswaardigheden, maar vereist ook meer klim- en daalspieren.

Ik ben nog eigenwijzer, dus waar de pijlen rechtsaf aangeven blijf ik rechtdoor lopen, in de veronderstelling dat ik dan de Senda Litoral volg. En dat klopt ook, zij het dat deze route nog niet helemaal ingericht is. Zo kwam ik na een kilometer of 3 bij een graafmachine uit, die bezig was met de aanleg van het wandelpad. De enige mogelijkheid was doorlopen over het strand, zonder idee van de af te leggen afstand. Het alternatief was: rechtsaf richting de Coastel. Dat heb ik maar gedaan, met als gevolg dat ik meer kilometers heb gemaakt dan gepland.

Ons hotel in Viana do Costelo is fantastisch. Een tweepersoons kamer met badkamer. Een jacuzzi , een zwembad; en dat alles voor €20,- p.p.

Vanavond eten we met z’n drieën, want Daniël uit Canada is weer aangesloten.

Morgen is de laatste dag in Portugal. Zondag steken Daniël en ik de grens met Spanje over en verlaten we Portugal. Gustavo, onze medepelgrim uit Brazilië volgt de route via Tuï. Misschien zien we hem nog in Santiago de Compostela.

Groetjes, Piet.

1. Weijts:
    7 juni 2019
    Die Gustavo loopt de route die A&J hebben gelopen!
    Maar het is wel heel leuk om ook de andere mogelijkheden te horen.
    En...jij eigenwijs????!°
    Ben je toch nooit!!!!
    Succes morgen met laatste stukje Portugal!!!
  2. Bert en Elly:
    7 juni 2019
    Ha Piet, een heerlijk biertje als beloning voor het omlopen:) Al weer een eind op weg nu je Portugal verlaat en mooie foto's vandaag. Succes nog verder, blijf genieten van alles en veel plezier met de mede pelgrims

Lieve groet Elly en Bert
  3. Joost en Nella:
    7 juni 2019
    Hallo Piet, soms is eigenwijs zijn ook een gave. Het pakte uiteindelijk goed uit en wat maken die paar extra kilometers jou als ervaren pelgrim eigenlijk uit. Een fluitje van een cent. Het pad is zoals de overigens mooie foto’ s laten zien niet altijd makkelijk. Het Hotel maakt natuurlijk weer een heleboel goed!!
    Voor 20€ alles er op en eraan. Zon,zwembad , biertje en wat te knabbelen wat wil de “ pelgrim “ nog meer?
    Succes morgen met de oversteek van Portugal naar Espagne🇪🇸
    Nella 😉en Joost🤓