Rabacal - Coïmbra

30 mei 2019 - Coimbra, Portugal

Gisteravond met 6 collega pelgrims een pelgrimsmenu gegeten bij restaurant “O Bonito”. Inderdaad dezelfde eigenaar en naam van onze Albergue. Soep vooraf, hoofdgerecht vis of vlees, toetje fruit of pudding. Inclusief een hele liter wijn per 3 personen, kosten €7,-. Ik geef altijd maar flinke fooien, want ik zou me bijna schamen.

Vanmorgen was ik de laatste die de herberg verliet. Ik stond om 6:15 uur op straat. Iedereen wil op tijd op de volgende bestemming aankomen, nu de temperaturen alsmaar hoger worden.

Na circa 20 km gelopen te hebben (heerlijk in mijn eentje) zag ik bij een bushalte een jongen zitten, wachtend op de bus. Dat bleek de bus naar Coïmbra te zijn, die over een paar minuten zou vertrekken. Ik heb geen moment geaarzeld en ben ingestapt. De bus bracht mij in het centrum van Coïmbra, van waaruit ik gemakkelijk de weg vond naar het Serenata hostel. Dat was overigens een hele klim, want de straatjes in hartje Coïmbra bestaan uit louter trappen, met af en toe een pleintje.

Na een heerlijke warme douche en een powernap (middagslaapje) ben ik nu klaar voor Coïmbra by night. Overigens laat zal het niet worden, want morgen is er weer een wandeldag.

Ik heb nu iets meer dan 250 km achter mij liggen. Nog zo’n 400 te gaan.

Ik ga er voor,

groetjes, Piet

1. Jan en Gerdien:
    30 mei 2019
    Wat een schitterende blauwe luchten, Piet! Gelukkig zo te zien ook hier en daar schaduw! Geniet van het nachtleven 😃
  2. Loes Swart:
    30 mei 2019
    Prachtige foto's zo met die blauwe luchten.
    Je schiet al aardig op Piet. Hoop dat je niet al te veel last vd warmte krijgt. Inderdaad vroeg beginnen.
    Het blijft een belevenis.
  3. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    30 mei 2019
    Ik hoop dat je net zo lekker gegeten hebt als ik. Nella had weer zo haar best gedaan ze zorgt goed voor mij, voor jou fijn om te weten.
    Slaap lekker en pas goed op met de hitte.
    Drink maar veel bouillon. Liefs Wil
  4. Weijts:
    30 mei 2019
    Piet, je doet verstandig door wat alternatieven te pakken zoals bus en taxi!
    Ben heel venieuwd hoe jij Coimbra ervaren hebt! Je moet er inderdaad een goede conditie voor hebben! (Toen had ik die nog).
    Voor morgen: gezond weer op en goeie wandeling!
  5. Koos Bon:
    30 mei 2019
    Petje af hoor Piet. En probeer niet je schaduw in te halen, veel te vermoeiend! Fijne dag morgen!! Groetjes van ons!!
  6. Hans en Judith:
    30 mei 2019
    Wat zal je blij zijn de kust te zien in deze zinderende hitte. Helemaal gelijk alternatieven te nemen, taxi of bus.
    Groetjes
  7. Joost en Nella:
    31 mei 2019
    Piet, hopelijk heb je van Coimbra nog een beetje kunnen genieten. Het is inderdaad een stad van trap op en trap af.wij zijn nu volop in de voorbereiding van onze campertocht vandaar onze wat late reactie. Maar wees gerust. Weblijven je volgen!!!
    Succes Nella😉 en Joost🤓
  8. Joke mellema:
    31 mei 2019
    Alweer 250 km erop zitten en dan in de hitte knap hoor en gelukkig af en toe een taxi of bus. En dat eten is toch voor een prikkie he. Goeie tocht verder gr joke en lex