Dag 22 San Pedro de Rozados - Salamanca

22 april 2022 - Salamanca, Spanje

Binnen is het heerlijk warm. Buiten hoost het van de lucht. Weerbericht geeft 80% kans op regen, met harde noordenwind.

Ik neem het enige logische besluit; ik stap op de bus voor de laatste 24 km van mijn Camino.

Ik ben niet de enige die dat besluit. Bijna de voltallige groep pelgrims in het hotel stapt in de bus die om 9:30 uur vertrekt naar Salamanca.

Een half uur later sta ik op het busstation van Salamanca en na nog eens 15 minuten door de regen sta ik op het Plaza Mayor, waar het hotel is.

Het is nog te vroeg om in te checken, dus ik besluit, na een kop koffie en een stuk Tortilla, om naar het treinstation te lopen en daar alvast een ticket te kopen voor de treinreis op Zondag naar Madrid. Gelukt.

Tja, en hiermee eindgt mijn verslag over mijn Camino langs de Via de la Plata. Ik vond het leuk om te doen en ik dank jullie voor je meeleven en reacties.

Petrum Henricum.

1. Mirjam:
    22 april 2022
    Ahhh wat jammer Pap dat de laatste etappe letterlijk in het water is gevallen. Veel plezier in Salamanca en natuurlijk in Madrid.
  2. Jan en Gerdien:
    22 april 2022
    Ja, dat is eigelijk wel een beetje een afknapper, maar het is niet anders.
    Gefeliciteerd met het volbrengen van de halve Via de la Plata! En nu een paar dagen stadten en dan naar huis! Goede reis nog en gauw tot ziens!
  3. Weijts:
    22 april 2022
    Jammer, maar helaas! De weergoden zijn ons niet welgevallig, volgende keer beter Piet.
    Geniet nog van Madrid en een goeie vlucht naar Nederland.
  4. Baukje:
    22 april 2022
    Jammer van "de laatste loodjes" Piet. Toch een mooie prestatie 3 weken lopen langs een route die niet helemaal voldeed aan je verwachtingen. Het plein in Salamanca ziet er door de regen ook wat troosteloos uit. In mijn herinnering een gezellig zonnig plein.
    Nog een mooi weekend in Madrid en een goede terugreis.
  5. Hans en Judith:
    22 april 2022
    Helemaal gelijk… Gefeliciteerd met het volbrengen van je tocht, veel plezier in Salamanca en in Madrid, goeie vlucht naar Nederland.
    Dank voor het meelezen en beetje mee beleven van je trip, het was elke dag weer leuk om te lezen.
  6. Loes Swart:
    22 april 2022
    Tegen de extreme weersomstandigheden kan niemand op. Heel jammer. Geniet nog van Salamanca en Madrid. Simone heeft 3 maanden in Salamanca Spaans gestudeerd. Ook niet al te best weer toen. Veel plezier en goede reis naar huis.
  7. Joost en Nella:
    22 april 2022
    Beste Piet, jammer dat de laatste etappe zo eindigt. Maar je mag trots op jezelf zijn!!!
    Wij hebben genoten van je dagelijkse verhalen. Dank voor het meebeleven van jouw trip. Geniet in Salamanca en Madrid en alvast een goede reis naar huis.
  8. Ans Van der Hulst:
    23 april 2022
    Deze camino heb je er op zitten. Alleen al door de extreme weersomstandigheden waarschijnlijk niet te vergelijken met de voorgaande, maar ook dat maakt het weer bijzonder. Een voorspoedige thuisreis gewenst.
  9. Louise:
    23 april 2022
    Heel jammer Piet dat je de laatste dagen van deze Camino zo'n slecht weer hebt. Het is niet anders. Je hebt toch weer een mooie wandeling aan je lijstje toegevoegd.
    Bedankt dat je het weer wilde delen en dat ook zo trouw iedere dag deed. Ik heb ervan genoten! Groetjes van Louise
  10. Bert en Elly:
    23 april 2022
    Jammer Piet dat je niet lopend de laatste tocht hebt afgelegd. Hoop dat je toch, ondanks de weersomstandigheden, weer genoten hebt van dit avontuur. Veel plezier nog tijdens je bezoek aan Madrid en goede terugreis.
  11. Bert en Hanna:
    23 april 2022
    Hoi Piet, Weer ons "petje" af voor de tocht die je gemaakt hebt. We zullen op Terschelling maar weer eens het "fietsen" oefenen en ook daar waait het altijd. Bedankt voor je reisverhalen we die dagelijks konden lezen. Wat opviel waren ook de bijzondere plaatsnamen (hebben we niet gecontroleerd). Voor de rest nog een fijn verblijf in Spanje gewenst en tot binnenkort.
  12. Joke mellema:
    24 april 2022
    Top gedaan hoor Piet, ben benieuwd naar je verhaal als je terug bent. Maar dit reis verslag was ook heel leuk om te volgen
  13. Willy van der Mije:
    24 april 2022
    Geweldig Piet, jammer van de laatste etappe, maar een wijs besluit om de bus te nemen. Bedankt voor je leuke reisverslagen, geniet nog even en goede reis terug naar huis Groeten Ben en Wil van der Mije