Dag 12 Aljucén - Alcuéscar

12 april 2022 - Alcuéscar, Spanje

Vandaag splitste de “groep” zich op. Hanz Jürgen en ik wandelen door naar Alcuéscar. Karin, Marcus en Rainer, alledrie duits gaan met de bus en trein richting Caseres om hun geluk in het vinden van een slaapplaats te zoeken.

Hanz en ik slapen in hotel Olivio, gelegen op zo’n 3 km buiten Alcuéscar aan de N-630. Dus niet in de plaats zelf. Daar was “geen plaats in de herberg”.

Een flink stuk van de route ging over paden die door de vele regen helemaal doorweekt waren. Daardoor plakte de “rode” modder lekker aan je schoenen waardoor het wandelen zwaarder ging dan normaal.

Omdat de beekjes door de regen riviertjes waren geworden moet je met gebruik van “ stapstenen” naar de overkant. Zie foto van Hanz die de oversteek waagt.

Onderweg werden we aangeroepen door een bier dat hij iets voor ons had. Hij gaf ons twee enorme sinaasappels. Heerlijk en zondere één pitje.

Bij het hotel was enig gedoe over de reservering. Men had voor ons een éénpersoons kamertje beschikbaar. Kennelijk was de taal hier spelbreken. Na véél de twitter tussen verschillende Spanjaarden, die ogenschijnlijks niets met de reservering te maken hadden, kregen we toch een ruime kamer met eigen badkamer voor slechts € 15 pp.

Door de afgelopen, relatief korte, etappes ben ik een beetje achter op schema. Morgen dus een wat langere etappe van 26 km naar Valdesalor.

1. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    12 april 2022
    Door het vele bier drinken veranderd een boer al in bier😂🥳fijn dat het een mooie wandeling was met een leuke ontmoeting onderweg. Morgen dan maar flink doorstappen veel plezier.👍😘
  2. Hans en Judith:
    12 april 2022
    Elke dag is enerverend zo te lezen, fijn dat je voor deze nacht een fijne slaapplek hebt. Geniet ervan, lekker slapen om morgen de achterstand beetje in te halen.
    🥰
  3. Louise:
    12 april 2022
    Ha Piet, fijn dat het goed gekomen is met de slaapplek. Goed om te horen dat er nog steeds Spanjaarden zijn die zich bekommeren om het lot van de pelgrims ;-) Prachtige stadjes die je passeert. Lekker genieten. Groetjes, Louise
  4. Weijts:
    12 april 2022
    Gelukkig dus een goede slaapplek, mag ook wel als je morgen zo'n pittige etappe gaat doen!!!
    Succes mirgen!!!
  5. Joost en Nella:
    Hoi Piet,
    Piet en Bier kan ik begrijpen maar wat dat met sinaasappelen te maken heeft
    Weet ik niet. Typing error waarschijnlijk door de stress ven commotie van het verkrijgen van een slaapplek. Ik hoop dat je goed geslapen hebt want je moet aan de bak om wat verloren tijd/km in te halen. Succes en volhouden hoop voor jou en je compagnie op droge wegen,
    Groet
    Nella en Joost
  6. Mirjam:
    13 april 2022
    Mooie omgeving Pap. Ik dacht even dat je onderweg al aan het bier was gegaan, maar gelukkig was het een sinasappel van de boer. Leuk dat je wat gezelschap heb. Lekker doorstappen morgen.
  7. Gerni:
    13 april 2022
    Hoi Piet, vind het elke dag opnieuw leuk om al je verhalen en belevenissen te lezen.
    Dat er nog vele mooie dagen mogen komen. En met elke keer weer mooie foto's. Groet Gerni