Dag 19 Aldeanueva del Camino - La Calzada de Béjar

19 april 2022 - La Calzada de Béjar, Spanje

Het weer is in één nacht volledig omgeslagen. Het is droog maar nevelig en de temperatuur was vanmorgen zo’n 7 á 8 graden bij een keiharde noordenwind. Vanmiddag kwam de temperatuur niet boven de 15 graden uit. Dus de pijpen maar weer aan de korte broek geritst en een trui + jack aangetrokken.

Ik ben op weg naar La Calzada de Béjar, een plaatsje met nog geen 100 inwoners, maar wel met een grote herberg, een bar en huurappartementen, allemaal geëxploiteerd door één echtpaar.

Omdat er in Calzada geen winkels zijn koop ik in een dorpje halverwege een appel en een vacuüm verpakte salade. Altijd handig om bij je te hebben.

Het is weer klimmen en dalen vandaag. Het hoogteverschil tussen vertrek en aankomst is 520 meter stijgen en 260 meter afdalen. Het verrast me dat ik in het begin zoveel moeite had met klimmen en volledig achter mijn adem boven kwam, terwijl ik nu als een geit naar boven loop. Kennelijk doe je in een week of 3 genoeg conditie op voor het serieuze klimwerk. Het is eigenlijk jammer dat het hoogste punt in Mijdrecht de brug over de ringvaart is. Ik vrees dat de opgedane conditie weer snel afgenomen zal zijn.

Morgen is het weer fris, maar droog. Dan is de bestemming Fuenterroble de Salvatierra. Alleen al voor de prachtige naam zou je er naar toe willen.

1. Weijts:
    19 april 2022
    Oei, dat was ineens koud!
    Hoop dat je een gezellige en warme avobd hebt daar!
  2. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    19 april 2022
    Wat weer een verhaal, maar goed dat je een rustdag hebt gehad. En wat kilo’s lichter helpt je de bergen wel op. Je hebt ondanks de nevel of juist dankzij mooie plaatjes gemaakt.
    Fijne avond.👍😘
  3. Sander en Linda:
    19 april 2022
    Nou Piet met al dat verschillende weer heb je tenminste alles gebruikt wat je al die tijd meesleept! Knap hoor dat je zo vooruit gegaan bent de afgelopen weken; zowel in conditie als in afstand! We kunnen ons overigens niets voorstellen bij een vacuüm verpakte salade....
    We hopen dat het echtpaar goed voor je zorgt en dat je een fijne avond en goede nacht hebt!
  4. Joost en Nella:
    Hoi Piet,
    Ja dat valt even tegen als de temperatuur weer daalt.
    Gezien het feit dat je nu weer klimt als een geit houd in dat je conditie de laatste weken is toe genomen dus dat pak je toch mooi mee. Hoop dat morge er weer een beetje zon tevoorschijn komt dat stemt elke pelgrim vrolijk.
    Volhouden de komende dagen.
    Succes morgen
    Groet,
    Nella en Joost
  5. Mirjam:
    19 april 2022
    Mooie plaatjes Pap. Misschien ook wel lekker even wat frisser tijdens de klimmetjes. Slaap lekker voor straks. Dikke kus ook van Beau en Léa
  6. Loes Swart:
    19 april 2022
    Drukke dag voor ons, maar we denken aan je. Welterusten en veel plezier weer morgen.