Dag 18 Plasencia - Aldeanueva del Camino

18 april 2022 - Aldeanueva del Camino, Spanje

Een beetje een rare dag vandaag. In verband met de te grote afstand tussen Plasencia en Aldeanueva del Camino was het plan om een stuk met de bus te gaan en zo’n 10 km vóór Alseanueva uit te stappen en verder te lopen.

Echter bij het kopen van een ticket voor de bus bleek dat de bus vandaag op 2e Paasdag wel reed, maar nergens stopte dan in de grotere plaatsen. De stops tussen Plasencia en Aldeanueva werden dus overgeslagen. Het briljante plan viel dus in duigen.

Toen de bus langs de beoogde stop reed bleek dat de afstand van 10 km geheel langs de N-630 leidde. Dat zou dus weer een dagje asfalt zijn geworden. Achteraf ben ik dus blij dat dat niet doorging.

In de herberg waar collega pelgrim Hanz Jürgen en ik hadden gereserveerd konden we kiezen uit een stapelbed in een zaal met 12 personen (kosten € 15 pp) of een tweepersoons kamer met eigen douche en toilet (kosten € 20 pp). De keuze was snel gemaakt.

In het dorpje Aldeanueva is alles dicht op tweede Paasdag, met uitzondering van één bar-restaurant, Hogar El Pensionista. Daar hebben we heerlijk gegeten en uitgeprobeerd of een biertje en een jonge jenever met elkaar te combineren zijn. En dat blijkt te kunnen. 🍺😎🍸😎

1. Weijts:
    18 april 2022
    Nou Piet zo'n kopstoot drinkt Ad al jaren, dus zeker te combineren!!!
    Hoop dat de wandeling de komende dagen wat beter wordt!
  2. Joost en Nella:
    Hoi Piet,
    Vandaag dus niet loop kilometers maar wel een verstandige keuze. Ook nog een goede kamer en lekker goedkoop gegeten.
    Bier met een kopstootje kan nooit kwaad maar meer dan een kan wel eens in de benen slaan
    Succes morgen
    Groet Nella en Joost
  3. Louise:
    Niks mis mee Piet, zo’n rustdag. Morgen weer de benenwagen 😄
  4. Loes Swart:
    19 april 2022
    Je hebt je wandel/drinkmaatje wel gevonden Piet. Mooi je Duits ophalen.
    Succes morgen en een goede nachtrust.
  5. Mirjam:
    19 april 2022
    Zo ik had even wat reisverhalen in te halen na een heerlijk paasweekend op Bakkum. Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je af en toe lekker van het plan afwijkt. Ook leuk om te lezen dat je dit keer een wandelmaatje hebt gevonden. Wat een verandering allemaal. Nooit te oud om dingen anders te doen ;-)