Dag 17 Galisteo - Plasencia

17 april 2022 - Plasencia, Spanje

De volgende plaats op de Via de la Plata is Carcaboso. Afstand vanaf Galisteo is slechts 11 km. De etappe daarna is 38 km lang, zonder onderbreking, zonder plaatsen of voorzieningen. Daar hebben we het volgende op gevonden. We laten Carcaboso links liggen en wandelen vandaag naar de oostelijk gelegen plaats Plasencia. Afstand 21 km.

Morgen nemen we vanuit Plasencia (ik krijg steeds vreemde associatisch met deze plaatsnaam) een stukje van de 38 km met de bus of trein en wandelen dan verder op de Via naar Aldenueva del Camino.

Vandaag een beetje saaie dag dus, voor het grootste deel over asfalt.

Hanz Jürgen en ik logeren in de Albergue Santa Ana, een prachtig, oud, pand met grote gangen en hoge kamers.

Afgelopen nacht heb ik de gehele zaal bij elkaar gesnurkt. Ik was zo totall loss van de 28 km dat ik mijn kussen niet eens heb gezien. Ik sliep a bij de voordeur. Gelukkig is er altijd wel een collega pelgrim die het snurken gedurende de nacht overneemt.

Ik zal proberen mij vannacht in te houden. We slapen met Angela en Virginia, twee spaanse dames uit Majorca op een kamer. Zij doen delen van de Camino met het openbaar vervoer, of een huurauto. Dat kun je ook pelgrimeren noemen.

1. Weijts:
    17 april 2022
    Eigenlijk wel leuk om zo nu en dan ff dwars te doen en de route om te leggen!!!
    Hoeveel dagen moet je nu nog Piet?
    Ging je 21 dagen of langer?
  2. Hans en Judith:
    17 april 2022
    Nou Piet wat heerlijk dat je zo goed geslapen hebt, idd de boel bij elkaar snurken, jammer de bammer😉
    Heb een goeie avond, lekkere biertjes, eten en vannacht weer zo lekker slapen, morgen mooie dag, hoe jullie dat bedacht hebben om de reis voort te zetten. 🥰
  3. Louise:
    17 april 2022
    Goed uitgedokterd Piet, het moet natuurlijk wel leuk (= te doen) blijven. Even wat afwisseling is ook leuk. Krijgen jullie nog iets mee van de Spaanse Paasrituelen?
    Groetjes, Louise
  4. Petrum Henricum:
    17 april 2022
    Ik heb 23 wandeldagen gerekend, plus een dag in Salamanca en een dag in Madrid.
  5. Petrum Henricum:
    17 april 2022
    Ja, we zien in veel steden processies met enorme beelden die door veel sterke mannen worden gedragen.
  6. Loes Swart:
    17 april 2022
    Improviseren moet kunnen. Het moet wel te doen blijven en vooral leuk.
    Fijn dat je de slaapplaats van te voren hebt geregeld.
    Slaap lekker en morgen weer een mooie nieuwe wandeldag.
  7. Joost en Nella:
    17 april 2022
    Even van het "rechte" pad af en dan de route weer oppakken geeft ook weer nieuwe inzichten. Hoop dat je weer net zo lekker slaapt vannacht. Veel succes morgen.