Dag 21 Fuenterroble de Salvatierra - San Pedro de Rozados

21 april 2022 - San Pedro de Rozados, Spanje

Hoe koud het was en hoe vaak ……

Het was berekoud. Buiten vroor het en binnen kwam de temperattur in de slaapkamer niet boven de 5 graden.
Kombineer dat met twee heren van een zekere leeftijd en je begrijpt het al; dat werd een wedstrijdje wie het snelst bij de WC kon komen. Dat betekent ook dat je iedere keer weer wakker werd van de kou en weer moeilijk in slaap kwam. Misschien volgende keer gewoon in bed plassen; dat geeft tenminste een warm gevoel.

Na deze dramatische nacht warmden we ons om 7:00 op in het barrteje waar we konden ontbijten. Lekkere koffie en geroosterd brood met twee gebakken eieren. Kosten € 4,20.

Om 8:00 uur startten we onze wandeling naar San Pedro, een afstand van 28 km, inclusief een berg waar we helemaal overheen moesten om een 10 tal windmolens te zien draaien. Dat had ik wel willen overslaan, zo bijzonder zijn draaiende windmolens nou ook weer niet.
Nadat we de windmolens achter ons konden laten liep de route langs een smalle asfaltweg, waarnaast een platgetrapt spoor was ontstaan door de vele pelgrims die deze Camino doen.

Het weer was fantastisch. Volop zon, licht windje en droog, maar koud. Na 28 kilometer kwamen we eindelijk aan in San Pedro de Rozados. Daar hebben we een 2 persoonskamer met verwarming en eigen badkamer. Ik ben eerst een uurtje in bed gaan liggen om wat slaap in te halen en gedouched en gegeten. Nu zit ik aan een heerlijk pilsje uit de tap (een Caña).

Proost.

1. Jan en Gerdien:
    21 april 2022
    Haha, letterlijk aan de ‘kouwe pies’, vreselijk die kou! Geniet vannacht maar lekker van een warme kamer en een warm bed.
    Nog één wandeldag en het zit erop; rap en knap gedaan hoor!
  2. Hans en Judith:
    21 april 2022
    Ook deze koude nacht en dag weer overleefd 💪💪 fijne avond, wensenden je deze nacht warm en heerlijk slaapt, om morgen de laatste etappe te volgen.
  3. Louise:
    21 april 2022
    Ha Piet, nog een etappe voor de boeg. Als ik Google Maps mag geloven voornamelijk dalen. Je hebt weer veel meegemaakt deze Camino maar ik heb het idee dat het niet de mooiste route was. Nog èèn keer dan Buen Camino. Geniet er nog een dagje van.
    Groetjes, Louise
  4. Loes Swart:
    21 april 2022
    Dat is geen pretje. Niet kunnen slapen vd kou. Ik hoop dat de laatste dag wat meer warmte mag brengen. Zet hem op Piet. Je kan het. Topper.
  5. Mirjam:
    22 april 2022
    Laatste loodjes wegen vaak het zwaarst. Succes nog even met de laatste etappe vandaag. Ik neem mama lekker mee naar Den Bosch morgen, we zullen dan een borrel op je drinken.