Dag 7 Calzadilla de los Barros - Zafra

7 april 2022 - Zafra, Spanje

Vandaag een wat kortere wandeling. De 6 km die er gister bij kwamen hoefden we vandaag niet nog eens te lopen. Daarom vandaag “ slechts” 18 km naar Zafra, een gezellig druk stadje met een beetje Andalusische sfeer.
Naar Zafra toe loop je door de hoogvlakte met akkers in de streek Tierra de Barros, het “land van leem” waar overwegend olijven en wijn worden verbouwd.

Onderweg is bijna geen schaduw, genoeg water en bescherming tegen de zon (als die schijnt 😂) is noodzakelijk.

In Zafra logeer ik in de Albergue Peregrinos Van Gogh; beheerd door de vrienden van de Jacobsroute van Zafra. Een mooie herberg met het mooiste dakterras van Zafra (zie foto’s).

De herberg biedt alleen een slaapplaats, dus diner en ontbijt moeten we ergens anders scoren.

Dat gaat lukken.

1. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    7 april 2022
    Mooie plaatjes Piet en een prachtige groene omgeving. De eerste week zit erop. Mooie wandeling morgen.👍🍷💋
  2. Hans en Judith:
    7 april 2022
    Ook leuk in zo’n mooie herberg te slapen, het eten en drinken elders neem je dan voor lief.
    Week onderweg, het lijkt vast al weken.
    Goeie nacht en morgen weer met goede moed op pad.
  3. Loes Swart:
    7 april 2022
    Makkie vandaag Piet. Nee hoor, grote bewondering. Succes weer morgen.
  4. Mirjam:
    8 april 2022
    Wat een leuke slaapplek Pap en een prachtige omgeving. Eerste week zit er al weer op. Succes vandaag ook weer.
  5. Joost en Nella:
    Hoi Piet,
    Die eerste week lijkt omgevlogen. Een dag wat makkelijker is geen schande. Het blijft een mooi land.
    Succes verder,
    Nella en Joost
  6. Louise:
    8 april 2022
    Fijn, een overnachting in zo'n leuke plaats. Zeker als je elders iets moet gaan eten en drinken. 18 km is een mooie afstand hoor, tenslotte loop je met bagage ......
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!! groetjes van Louise
  7. Lex Post:
    10 april 2022
    Goede morgen, leuk om je op deze manier te volgen. Goed bezig en ik neem mijn pet voor je af hoor. Ga zo door