Dag 6 Monesterio - Calzadilla de los Barros

6 april 2022 - Calzadilla de los Barros, Spanje

Gisteravond St. Jacob eens flink toegesproken. Waarom laat hij zijn toegenegen lid van zijn Genootschap door de regen en wind rondlopen in het zuidelijke deel van Spanje; en dat in april.

En dat heeft indruk gemaakt. Vanmorgen was het mistig, maar droog en gedurende de dag werd het weer steeds beter totdat het in de middag ronduit zonnig werd.

Zo zie je maar, je moet die heiligen af en toe eens uitdagen. 😆

Omdat in Fuente de Campos geen plaats  was in de herberg was ik genootzaakt om door te lopen naar Calzadilla de los Barros, bij elkaar een afstand van 26 km.

Door de verbetering van het weer besloot ik om vanuit Fuente de Campos door te lopen voor de laatste 6 km.

Het landschap verandert radicaal. In plaats van kurkeiken kom je nu in bijna boomloos agrarisch gebied; zie foto’s.

Was het tot nu klimmen en dalen, het nieuwe landschap is glooiend en we dalen af, in plaats van dat je verwacht de hoogvlakte te “ beklimmen”. Van Monesterio op een hoogte van 753 meter boven zeeniveau zitten we in Calzadilla op 562 meter. Bijna 200 meter gedaald dus. Dat maakt het wandelen dus ook lichter.

Tot morgen.

1. Weijts:
    6 april 2022
    Gelukkig dat het weer meewerkt, scheelt dus echt als je de heiligen ff toespreekt!!!
  2. Willy van der Mije:
    6 april 2022
    Fijn dat het weer vandaag beter was, weer schitterende foto’s. Geniet er van Groetjes Ben en Wil
  3. Jan en Gerdien:
    6 april 2022
    Weet niet of dat toespreken echt werkt, maar als het resultaat een mooie wandeldag was……. prima! 😁
    Hoop dat er nog veel mooie dagen komen 🌞
  4. Joost en Nella:
    6 april 2022
    Fijn dat het zo'n mooie wandeldag werd Piet, al of niet met hulp van de heiligen.
    En dan doe jij er nog een 6 km extra bij. Top hoor!!!! Hoop dat je morgen met een zonnetje opstaat en "glooiend" verder wandelt. SUCCES.
  5. Ans Van der Hulst:
    6 april 2022
    Een knap eind gelopen vandaag. Zouden de weergoden je vanaf nu goed gezind zijn? Dat pilsje heb je verdiend. Op naar de volgende etappe.
  6. Loes Swart:
    6 april 2022
    Het is zoveel fijner met een zonnetje. Je wordt zo nat en koud, met als gevolg stramme spieren. Gelukkig nu beter.
    Wij bijten nog ff door hier. Succes morgen.
  7. Joost en Nella:
    Hoi Piet,
    Het aanroepen van heiligen heeft soms zin. Fijn dat het heeft geholpen. Nu gewoon flink doorstappen. Je bent op de goede weg succes.
    Nella en Joost
  8. Sander en Linda:
    7 april 2022
    Wat fijn Piet dat het weer beter werd en de moeilijkheidsgraad van het lopen ook. Wind, regen, klimmen en dalen moet je niet iedere dag hebben!
  9. Sander en Linda:
    7 april 2022
    Opa ik vind de foto van de koe zo schattig! Ik streep elke dag een vakje van mijn aftel kalender af. Dikke kus van Isabelle ❤️