Dag 8 Zafra - Villafranca de los Barros

8 april 2022 - Villafranca de los Barros, Spanje

Een beetje saaie route vandaag. Behalve de leuke plaatsjes waar je doorheen loopt wandel je de rest van de dag door de velden met olijfbomen en wijngaarden. Op zich ook mooi genoeg, maar eentonig. Morgen wordt het nog saaier waarschuwt het routeboekje. 27,5 km over een kaarsrechte grindweg zonder schaduw en zonder voorzieningen. Daarom ben in nu bezig met een alternatief met de trein, bus of taxi, waarmee de etappe met méér dan 10 km korter wordt.
De accommodaties gaan er niet op vooruit. We zitten nu noodgedwongen in een wegrestaurant die ook wat kamers verhuurt aan chauffeurs e.d. Als je onder de douche wilt dan moet je eerst 2 kranen van de waterleiding open draaien en als je klaar bent moet je die kranen weer dichtdraaien anders lig je de hele nacht naar vallende druppels te luisteren. 😳

Maar ja, alle bestaande herbergen zijn of opgeheven of gesloten door Corona. Dat speelt hier toch nog een grotere rol dan bij ons. Veel mensen dragen -ook buiten - een mondkapje en zeker in winkels en openbare gebouwen. Dat is weer even wennen.

Jullie horen morgen hoe het verder gaat.

1. Weijts:
    8 april 2022
    Dus ff een ritje taxi, is ook wel prettig.
    Dat de overnachtingsadressen moeilijker worden, dat verbaast me niet, Spanje heeft het erg moeilijk gehad met covid.
    En dat men de mondkapjes nog draagt, dat is bij ons in Vera ook normaal, men is erg voorzichtig.
    Maar.....komende week paasweek en dan komen de vakantiegangers, dan zal het wat anders zijn.
    Jij zal ook de optochten op goedevrijdag meemaken, hoop dat je dan op een mooie stek zit!!!
  2. Hans en Judith:
    8 april 2022
    In deze saaie situatie is het een heel goed besluit wanneer je bus, taxi of trein kunt nemen, het moet wel beetje vreugde geven.
    Wij wensen je morgen een goeie dag, gedeeltelijk motorisch, restant wat gezellige kilometers wandelend.
  3. Baukje:
    8 april 2022
    Tot nu toe al een hele prestatie Piet. Jammer dat de route wat tegenvalt en er veel dicht is qua accomodaties. Kan hopelijk verderop mooier en gezelliger worden. Loop je vooral alleen of ook wel met wandelgenoten. Veel wandelplezier de komende dagen.
  4. Joost en Nella:
    9 april 2022
    Hoi Piet,
    Het is echt afzien deze dagen. De wegen wat eentonig en de onderkomens ook niet je dat maar dan komt de ware pelgrim naar boven die weet dat het uiteindelijk beter wordt.
    Rustig verder gaan dan komt het vanzelf goed.
    Succes,
    Nella en Joost