Dag 1 - Sevilla - Guillena

1 april 2022 - Guillena, Spanje

Zo’n eerste nacht, na een drukke reisdag, is altijd even wennen. En het Wale’se meisje hielp ook niet echt met een forse snurk. De zieke mevrouw hield zich rustig.

Rond 7:30 uur opgestaan voor het ontbijt(je). Geroosterd brood met Jam. De variatie zit ‘m in de smaak van de jam 😳

Ontbijt + inpakken kost al met al een uurtje. Ik stond om 8:30 buiten, het zonnetje scheen volop en heeft dat de hele dag volgehouden. Heerlijk wandelweer.

Na zo’n 2 uur lopen ben je eindelijk de stad met z’n industrieterreinen uit. En dan loop je door heuvels en dalen richting Guillena. Afstand ongeveer 22 km. Halverwege een heerlijke kop koffie (koffie Americano) gedronken en een rozijnbol die ik nog van huis mee heb genomen vormden een prima lunch.

Ik logeer nu in de Albergue La Luz del Camino. Keurig onderkomen voor € 14,- inclusief ontbijt. Heerlijk gedouched, de (hand)was gedaan en te drogen gehangen. Daarna even gerust.

kortom: Makkelijk daggie.

Vanavond “uit eten” in het dorp. Zal wel een “Menu Peregrino” worden. Drie “gangen” en gratis wijn of bier.

1. Joke mellema:
    goed begin Piet
  2. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    1 april 2022
    En het was woest en ledig, lekker Piet een heerlijk zonnetje lekker wandelweer. Hier is het gemeen koud brr.
  3. Hans en Judith:
    1 april 2022
    De kop is eraf, fijn dat deze wandel dag goed gelopen 😉 is en dat het een makkie was. Geniet van je etensmaal , wijntje en biertjes.
    Morgen gezond op🌸
  4. Koos Bon:
    1 april 2022
    Jaloers op je zonnetje! Maar heerlijk dagje voor je! Dit is het échte genieten!
  5. Gerni:
    1 april 2022
    Een goed begin is het halve werk. Hoop alleen voor je dat het meisje uit Wales je niet 'achterna loopt'. Geniet van je rust en straks van je eten.
  6. Joost en Nella:
    1april.
    Piet, geniet maar van het zonnetje. Hier is het gemeen koud en vanochtend als verrassing sneeuw. Heeerlijk zo dagje om er in te komen. Eet smakelijk voor straks en gewoon doorgaan op de in geslagen weg.
    groet.
    Nella en Joost
  7. Jan en Gerdien:
    1 april 2022
    Zo’n lekkere eerste wandeldag geeft de pelgrim moed 😁 Jaloers op het mooie weer; ‘t is hier behoorlijk koud 🥶
  8. Loes Swart:
    1 april 2022
    Mooi Piet. Goed begin is het halve werk. En die jam komt wel goed. Hahaha.
    Wij vliegen morgen naar huis. Dus even geen contact met de buitenwereld. Succes. En tot horens.
  9. Willy van der Mije:
    2 april 2022
    Klinkt goed, ga er van genieten, wij volgen je verhalen. 👣🥾🌞