Pontevedra - Caldas de Reis

13 juni 2019 - Caldas de Reis, Spanje

Gisteravond heerlijk gegeten. Mijn hotel boodt een “menu del dia” aan voor €11,- En dat was prima.

Oo heerlijk geslapen tot bijna 7:00 uur. Dus: uit de veren en aan de wandel. Doel vandaag is Caldas de Reis, een afstand van ongeveer 23 km. De route voert door de wijngaarden van Galicië. Prachtige heuvels en vergezichten. Niet zwaar om te bewandelen.

Onderweg veel contact gehad met andere pelgrims. Ik zit nu op het drukste deel van de Camino Portuguès; de laatste kilometers zijn er gen alternatieve routes meer, met uitzondering van de Camino Spiritual die direct na Pontevedra begint en de wandelaars langs het kustgebied van Galicië voert.

Ik blijf op de hoofdroute en arriveer rond 13:00 uur in Caldas de Reis. Mijn lunch bestaat uit een glas bier en een Lasagne op het terras van een Italiaans restaurantje. Prima, twee keer per dag warm eten. Zouden ze in Holland ook moeten invoeren. 😂

Daarna op zoek naar mijn hotel en daar lekker onder de douche en geschoren. Voelt goed. Alleen zit mijn hair cut. Het wordt hoog tijd voor de kapper. Die vind ik wel in Santiago.

Bij het zwembad van het hotel kennis gemaakt met een Deens echtpaar. Hun Camino is in Porto begonnen en ze hebben het zeer naar de zin. De reisorganisatie heeft de route uitgestippeld en de hotels. De bagage wordt elke dag naar het volgend hotel gebracht. Ook een leuke manier om een Camino te doen.

Morgen richting Padron. Alweer een “korte” wandeling.

Groeten uit Spanje

Piet.

1. Weijts:
    13 juni 2019
    Hoi Piet, die Denen doen dus hetzelfde als Ad en Jeannette en inderdaad dat beviel goed.
    Zij hadden de goedkoopste variant, waardoor niet alle overnachtingsadressen zeer goed waren, maar allemaal goed genoeg.
    En je gaat voor de "haircut" naar de kapper in SdC, moet toch wel een goddelijk kapsel worden!!
    Gr. en voor morgen weer veel plezier!!
  2. Joost en Nella:
    13 juni 2019
    Hallo Piet. Als je haar maar goed zit moet je niet te letterlijk nemen👨‍💼. Ze zeggen altijd wat een man meer heeft als een 🦍is meegenomen. Twee keer per dag warm eten is van vroeger en ik denk niet dat veel dames terug willen naar die tijd. Voor jou helaas is onze maatschappij hier ook niet meer op ingericht.
    Alhoewel als pensionado kan het wel! Je zou het met Wil eens moeten overleggen.
    Ik heb bewondering voor iedereen die een camino doet maar met bagagevervoer is wel een luxe variant. Ieder zijn meug zei de boer
    Foto’s zijn weer top en goed weer gezien de strakblauwe hemel
    Op naar Padron hopelijk kom je niet in een pelgrim file terecht.
    Succes Nella😉en Joost🤓
  3. Bert:
    Dag Piet,
    Nog even een reactie van ons voordat we de slag bij Nieuwpoort gaan herbeleven. We hebben de afgelopen weken bijzonder genoten van je realistische verslaggeving. Je kunt zeker de aspirant pelgrims die in Utrecht komen de juiste weg wijzen (of het afraden te lopen). We zijn overigens wel benieuwd hoe "cut" je hair nu zit. Kun je daar niet ook een mooie foto van maken? Nog succes met de laatste loopjes en een goede terugreis.
    Groetjes Bert en Hanna
  4. Maria:
    13 juni 2019
    Het is altijd weer leuk om je verslagen te lezen, ook al zeggen mij al die plaatsnamen niets. Ik bewonder je om je moed om alleen op stap te gaan, maar zo te horen ben je niet alleen onderweg. Vell loop plezier verder en de groeten uit een buiig Nederland. Maria
  5. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    13 juni 2019
    Ik zie prachtige blauwe luchten weer mooie plaatjes, en lekker eten. Als je dat thuis allemaal gaat uitproberen lijkt mij heerlijk.
    Groetjesuit een regenachtig Mijdrecht.💋👏🍻🥇
  6. Wim bos:
    beste Piet
    een suggestie of Brenda Kentrop je nog eens kan helpen bij de voorbereiding?
  7. Louise:
    14 juni 2019
    Je bent er bijna Piet !! Geniet nog eens extra van de laatste dagen. Dit keer zal je de kathedraal in Santiago zonder steigers zien. Ook weer een bijzondere ervaring! Groetjes van Louise