Vigo - Redondela

11 juni 2019 - Redondela, Spanje

In Vigo was het gisteravond erg druk, maar omdat het zo’n grote stad is zie je weinig pelgrims. Dus daar zat ik heel alleen ….......... te vieren.

Om de hoek van mijn hotel was een Portugees eettentje, waar ik heerlijke kip met friet heb gegeten, weggespoeld met en biertje. Overigens; zowel de Portugezen als de Spanjaarden kunnen geen patat bakken. Ik denk dat de het in water koken, of zo, want het lijkt niet op onze knapperige frietjes.

Vandaag op pad gegaan naar Redondela; een etappe van ongeveer 16 km. Eitje dus. Ik startte om 7:45 met een lekker bakkie koffie in een naburig café. Eten kan ik zo vroeg nog niet, dus na de koffie op zoek naar de aansluiting met de route van mijn Camino. Vervolgens uren achtereen een prachtig wandelpad rond een enorme baai bewandeld.

De temperatuur was vanmorgen 10 graden; rond het middaguur was die gestegen naar een graadje of 20. Heerlijk wandelweer dus.

Na een uur of twee op zoek naar wat eetbaars. Dat lukte in een piepklein cafeetje langs de route met koffie en een sandwich ham/kaas. Daarna was ik heel gauw in Redondela, waar ik op een terrasje m.b.v. Booking.com al snel een onderkomen had gevonden.

Ik verblijf nu in een splinternieuw appartement, met keuken, woonkamer, slaapkamer en badkamer voor de prijs van €36,- Ik denk dat het met de verkoop van deze appartementen niet zo goed gaat, en ze daarom aan toeristen worden verhuurd.

Morgen weer een dag,

Groetjes, Piet.

1. Joke mellema:
    11 juni 2019
    Mooi piet een goeie temperatuur om te wandelen en voor jou doen een korte afstand. Succes met het vervolg gr
  2. Weijts:
    11 juni 2019
    Lekker Piet, een korte wandeling ( voor jouw doen althans) en goeie temperaturen en......een prima slaapplaats!!!!
    De opmerking over de frites kunnen wij beamen, slappe derrie!
    Hier op onze plek is het zelfs zo geweest, dat een Belgische, die zelf een "frietkot" had gerunned, les heeft gegeven in een aantal restaurants, wij weten hier dus precies waar we de goeie frites vinden.
    Morgen gezond weer op en goeie wandeling!
    Gr.
  3. Joost en Nella:
    11 juni 2019
    Hey Piet, zo te horen zit je weer lekker in je vel. Redondela is wel een mooie naam voor een stad. Bekt gewoon lekker en heel anders dan Mijdrecht! Natuurlijk gaat er voor mij niets boven Amsterdam maar dat zal jou niet verbazen. Wij zitten nu in la douce France ( Chatel-Censoir) en gelukkig kunnen ze hier wel frites bakken.🍟 . Heerlijk met salade en kip. Nu nog een espresso en ook de camperaar 🚍is gelukkig .
    Slaap lekker in je luxe appartement en op naar de volgende etappe.
    Succes Nella😉 en Joost🤓
    P.s. Mooie foto’s weer en de Leeuwinnen hebben hun 1e wedstrijd tegen Nieuw Zeeland gewonnen met 1-0
  4. Koos Bon:
    11 juni 2019
    Leuk om al je verhalen te lezen. Er is een schrijver aan je verloren gegaan!
    Én natuurlijk de prachtige foto's. We lopen bijna letterlijk met je mee!
    Nog een goede en mooie wandeling gewenst en de hartelijke groeten uit Mijdrecht!
  5. Linda:
    11 juni 2019
    Prachtige route Piet! En mooi wandelweer inderdaad. Goed te lezen dat je weer een mooie wandeldag hebt gehad, ik blijf het knap vinden van je! 👍🏼 Geniet van je ‘eigen huis’!
  6. Mirjam:
    12 juni 2019
    Klinkt als een heerlijk relaxte dag. Je bent deze keer volgens mij echt onthaast. Drie keer is scheepsrecht 👍. Geniet van je laatste week.
  7. Dick Mellema:
    13 juni 2019
    Hoi Piet. Je gaat zo snel dat je tijd over hebt om nog meer te genieten van alles wat je onderweg tegenkomt. Nu je toch tijd genoeg hebt overweeg je nog om je schoenen naar de zee te brengen?