Baiona - Vigo

10 juni 2019 - Vigo, Spanje

Gisteravond heerlijk, vegetarisch gegeten bij de lokale Italiaan. Het was nog best lastig een eettent te vinden die rond 20:00 uur open was. We wilden natuurlijk naar de wedstrijd kijken in de lobby van ons hotel. Cannelloni met spinazie en kaas. Hoe simpel en lekker kan het zijn. Nou het was erg lekker, in combinatie met een glas rode wijn.

Tja.... en dan de wedstrijd. Ik was de enige Nederlander in de lobby en ik had natuurlijk flink zitten opscheppen. En dan verliezen met 1-0. Foei.

Vanmorgen 7:00 uur wakker; 7:15 stond ik op straat, klaar voor de wandeling naar Vigo. Ongeveer 25 km, helemaal langs de stranden van Galicië. Prachtig weer, weinig wind, een graadje of 15 - 20. Eigen tempo, rust waar nodig. Wil zal trots op me zijn. 😇

Vigo is een enorme stad met een half miljoen inwoners, gebouwd tegen een helling. Het doet erg denken aan St. Francisco met z’n schuine straatjes. Anders dan Coïmbra zijn er geen trappen, maar loop je altijd schuin omhoog, of omlaag. Erg vermoeiend.

Aan de rand van de stad stond een meisje bij een bushalte. Ik vroeg welke bus ik moest nemen naar Vigo Centro. Ze antwoordde: Lijn 12. Hoe laat komt ‘ie? Over twee minuten. Wat dacht je? Ingestapt.

Het meisje moest ook naar het centrum en waarschuwde mij bij de halte die ik moest hebben. Ik ben zowel in Portugal als Spanje alleen nog maar vriendelijke en hulpvaardige mensen ontmoet.

Vervolgens eerst geld gepind. Hoewel het leven voor een pelgrim niet duur is gaat dat toch sneller dan je denkt. Daarna een terrasje gezocht voor een groot glas bier. En vervolgens m.b.v. Booking.com op zoek naar een goedkope slaapplek. Gevonden in hotel Gran Via. Eigen kamer met badkamer voor €35 euri.

Morgen richting Redondela. Een relatief korte etappe. Maar je bent ook niet zomaar deze stad uit. 🚶‍♂️

Groetjes uit Spanje.

Piet.

1. Weijts:
    10 juni 2019
    Dat was weer een mooi verhaal! Vond het wel lachen dat de voetbal werd verloren, de mensen daar wel blij!!!
    En inderdaad zowel de Portugezen en de Spanjaarden zijn gewoon erg aardig en behulpzaam, daarom hebben we het hier ook zo naar de zin!
    Gr. enbtot het volgende verhaal!
  2. Margot:
    10 juni 2019
    Klinkt allemaal prima, Piet. Geen last van blaren of zo?
    En het weer zit ook mee. 15-20 graden, heerlijk wandelweer.
    Ik reis in gedachten mee.
  3. Joost en Nella:
    10 juni 2019
    Hallo Piet, Jammer maar geen prijs 🏆en Max 🏎uiteindelijk vijfde geworden. Het kan niet altijd meezitten. Gelukkig gaat het met jou gewoon goed! Mooie plaatjes weer dit keer. Palmboom aan het strand🌴en natuurlijk de altijd boeiende zee. Daarna een terrasje met🍺een lekkere slaapplek wat heeft de pelgrim 😇 nog te wensen over.
    Groet Nella😉en Joost🤓
  4. Hans en Judith:
    10 juni 2019
    Gezien op de kaart voor morgen,
    “ Redondela “ lekker 13 km. Relax Piet..👌👌