Redondela - Pontevedra.

12 juni 2019 - Pontevedra, Spanje

Allereerst dank voor jullie fijne, meelevende reacties op mijn reisverhalen.

Ik had gistermiddag al “warm” gegeten, dus ik had geen trek in een complete maaltijd voor het slapen gaan. Maar dat hoeft niet in Spanje, want bij elk glaasje bier of wijn krijg je een paar lekkere hapjes. Het was lekker weer, dus ik zat buiten op een terrasje achter een biertje. De aardige mevrouw van de bediening vroeg mij wat ik lekker vond. Ik houd niet van olijven, dus daar hield ze rekening mee. Dus kreeg ik pinda’s, chips, tortilla en kaas. Dat was ruim genoeg, ter vervanging van een maaltijd.

Vandaag was het weer klimmen en dalen. Eerst over de Alto da Lomda, 153 meter hoog, vervolgens het dal in tot de brug over de Rio Verdugo, direct daarna weer omhoog over de Alto da Canicouva (145 meter). Nou dan ben je echt blij dat je boven bent.

Het doel vandaag was Pontevedra, een stad met circa 80.000 inwoners. Het centrum is mooi, maar alles daarbuiten is hoogbouw en nog eens hoogbouw. Het hotel waar ik een kamer heb geboekt ligt in hartje centrum. Overal terrasjes en winkeltjes. Best gezellig.

Nog een kleine 70 km, dan ben ik in Santiago de Compostela. Ik ben benieuwd of ze me nog herkennen. 😂😂 In ieder geval is de aankomst op het plein vóór de Kathedraal altijd bijzonder. Soms blijdschap omdat je het gehaald hebt. Soms een dubbel gevoel omdat het avontuur stopt en je weer naar huis gaat.

Ik zal wel zien welk gevoel dit keer overheerst.

Ik houd jullie op de hoogte,

Pelgrim Piet. 😇

1. Weijts:
    12 juni 2019
    Nou Piet dat was dus een pittige tippel vandaag! Je hebt je eten, drinken en de tapas weer verdient!!!!
    Ga je de komende 70 km. kortere wandelingen maken of blijf je ergens een dagje langer? Want je bent wel voor de 20e in SdC zo te horen.
    Je vliegt trouwens dezelfde dag als wij naar Ned. , maar ander aankomstvliegveld!!!
    Gr. en maar weer een goede volgende dag!!!
  2. Joost en Nella:
    12 juni 2019
    Hallo Piet, je hebt het goed voor elkaar nog “ maar” 70 km en dan is de finish daar. Jezelf nog wel meer gevoelens hebben op dat plein in SdC. 💒Want wees wel het belangrijke thuisfront lokt natuurlijk ook. Daarna mogelijk plannen maken voor weer een tocht over drie jaar. Uiteraard bij leven en welzijn maar je weet wat ze zeggen over “ old soldiers” Waarschijnlijk gaat dit ook op voor pelgrims😇
    Succes nog in de final km’s
    Groet Nella😉 en Joost 🤓
  3. Joke mellema:
    12 juni 2019
    Nog 70 km dus je bent er zo, wanneer is je terug vlucht ook alweer? Is zeker spannend wel gevoel het nu geeft als je aan komt. Maar het blijft een topprestatie in allerlei opzicht.
  4. Hans en Judith:
    12 juni 2019
    Het idee nog maar 70km, zou mij enorm aanspreken omdat je daar nog minstens 10 ⁉️dagen over kan doen, of korter dan lekker relaxen in Santiago en al die mensen observeren die deze passie daar volbrengen. 💋
  5. Loes Swart:
    12 juni 2019
    Het eind is in zicht en volgens mij de gezelligste tot nu toe. Leuke mensen, genoeg bier en heerlijk eten.
    Geniet nog even van de laatste paar dagen. Die zijn volgens mij heel relaxed.
  6. Jan en Gerdien:
    12 juni 2019
    Ha Piet, ik heb het idee dat je nog maar net bent vertrokken, wat gaat het snel! Laten we hopen dat het spreekwoord over ‘de laatste loodjes’ niet op zal gaan. Veel plezier nog!