Santarém - Golegã

26 mei 2019 - Golegã, Portugal

Gisteravond werd het een gekkenhuis, nadat Sporting Lissabon na verlenging en strafschoppen had gewonnen van Porto. Iedereen is hier natuurlijk voor Lissabon.

In verband met de verwachte hoge temperaturen vanmorgen vroeg op pad. Eerst de afdaling van Santarém naar het station. Met het boemeltje naar Mato de Miranda, een stationnetje in de middle of knowwhere. Van daaruit circa 10 km gewandeld in een steeds warmere omgeving. Slaap nu in Colegã, een heel leuk plaatsje met een plein, en een kerkje, kortom dertien in een dozijn.

Ik ben voorlopig de enige pelgrim in dit hostel en ik verwacht er ook niet meer. Tijdens mijn wandeling ook geen pelgrim gezien.

Ik moet veel drinken, dus ik ga zo een lekkere grote pils halen.

Proost, Piet

1. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    26 mei 2019
    Een strak blauwe lucht, en wat een schattig station.
    Imre heeft veel slechter weer op de Camino mist en miezerregen wat een verschil met de 31 graden bij jou.
    Eet ze vanavond en een goede nacht.💋
  2. Weijts:
    26 mei 2019
    Hoi Piet, lekker temperatuurtje!!!! Had je er ook nog wat wind bij, dat maakt het dragelijk!
    Korte trip vandaag, bewust vanwege het weer????
    Fijne avond en tot het volgende verhaal!!!
  3. Petrum Henricum:
    26 mei 2019
    Een beetje te warm voor Nederlanders; vooral als je ook nog wilt wandelen. De wind neemt af, dus het voelt steeds onaangenamer warm. Daarom korte trips, aangevuld met het OV.
  4. Linda:
    26 mei 2019
    Wow strakblauwe lucht! Prachtig! Goed dat je je wandeling aan de warmte hebt aangepast. Je biertje smaakte vast erg goed!
  5. Joost en Nella:
    26 mei 2019
    Oefff..... dat is even omschakelen. Wel een mooi plaatje......zo’n strakblauwe lucht. Succes morgen.
  6. Hans en Judith:
    26 mei 2019
    Helemaal gelijk in die hitte, korte wandelingen en gedeelte OV, het moet wel leuk blijven.
    Succes morgen