Alfaiãzere - Rabacal

29 mei 2019 - Coimbra, Portugal

Gisteravond met Daniël uit Canada gegeten in het restaurant dat bij onze hostel hoort. Heerlijke soep, niet zo heerlijke karbonaadjes met chips. Daarna plannen gemaakt voor vandaag, want er stond weer een extra lange etappe op de planning. Ik heb voor de eerste 12 km een taxi besteld. Toen Ana uit Engeland en Tux uit de USA dat hoorden wilden zij ook graag mee. Dus hebben we de kosten gedeeld.

Vandaag hebben we de klim- en daalspieren goed gebruikt. Over een heuvel, door een dal en weer opnieuw. Poeh, dat is wel even wennen na de vlakke stukken langs het spoor. Maar wel een veel mooier landschap.

Rond 13:30 bereikten we (de dames en ondergetekende) Rabacal. Dit is de tweede keer dat ik in een gedeelde kamer met stapelbedden (bunk-beds) “slaap”. Ik ben benieuwd of ik genoeg slaapuren krijg om de volgende dag weer oppie-toppie te zijn.

Morgen wordt de warmste dag van de week. Vanavond ga ik plannen hoe ik die dag in Coïmbra terecht kom.

Morgen laat ik het jullie weten.

Groetjes, Pelgrim Piet.

1. Weijts:
    29 mei 2019
    Hoop dat je morgen tijd krijgt/neemt om in Coimbra rond te kijken. Het is van de mooiste steden aan de kust!
    Succes met de warmte, zagen op nieuws van Spanje dat het in die buurt inderdaad behoorlijk warm wordt.
    Hoop dat je goed slaapt in je stapel bed.
  2. Linda:
    29 mei 2019
    Wat leuk Piet dat je met 2 dames bent opgetrokken vandaag! En nog een paar extra in de bonus zie ik op een foto! Je zal wel moe zijn van hun geklets 🤫 Maar je hebt er wel een paar mooie foto’s van jezelf bij gekregen en dat vinden wij weer leuk om te zien! Succes morgen met de warme dag, hopelijk wordt t daarna wat minder zodat je meer kunt lopen ‘volgens plan’. Hoewel ik wel trots op je ben dat je je plan hebt aangepast en af en toe auto/taxi/trein hebt genomen! 👍🏼 Zet m op! 😘
  3. Joost en Nella:
    29 mei 2019
    PelgrimPiet, Coimbra is een universiteitsstad en zeker een bezoek waard. Het centrale plein bij de bibliotheek is wel een klim maar interessant om te bekijken en daarna gewoon afdalen naar beneden.
    Sterkte en succes morgen.
    Joost🤓 en Nella😉
  4. Bert:
    30 mei 2019
    Hoi Piet, Bijzonder leuk om te lezen en te zien wat je allemaal mee maakt. Als het uitkomt halen we in Nederland dit weekend ook de dertig graden. Kunnen we, afgezien van het afzien door het lopen natuurlijk, een beetje ervaren wat jij ondergaat. Wordt het lastig denk dan nog maar eens aan Koot en Bie (ik wil een lekker ........ moeder). Goeie kilometers gewenst.