Tomar - Alfaiåzere

28 mei 2019 - Soest, Nederland

Gisteravond met een groep van 9 personen gegeten bij een Italiaans restaurant, vlakbij ons hostel. Drie Australiërs, twee Zweden, een Canadees, een Engelse, een Amerikaan en ik zei de gek.

De voorspelling voor vandaag is 32 graden in de middag. Dat is echt te warm voor een wandeling van 32 km tot de eerstvolgende plaats met een goede herberg.

Dus een taxi gebeld die mij bracht naar Freixo, zo’n 12 km buiten Tomar en gelegen op de route van de Camino. Van daaruit nog ongeveer 20 km gewandeld.

Gestart om ongeveer 8:00 uur en aangekomen in Alfaiãzere rond 13:00 uur. Eindelijk werd het landschap wat afwisselender, met heuvels, bossages (rubberbomen) en landerijen.

In Recidencial ‘O Bras’ een kamer gevonden met privé badkamer voor slechts €15,- Inclusief beddengoed, en handdoeken. Ik begrijp niet waar de mensen hier van leven.

Enkele leden van de groep van gisteravond zijn ook in Alfaiãzere geëindigd en eten dus ook vanavond weer mee. Gezellig.

Morgen staat er weer een wandeling van circa 32 km op het programma. Ik heb al een taxi besteld die mij morgen naar Ansião brengt. Twee dames uit de groep stappen ook in, zodat we de kosten delen.

Morgen bereiken we het hoogste punt van de Camino Portuguès. Van daar uit gaat het langzaam naar beneden richting de kust.

ik houd jullie op de hoogte,

Piet

1. Weijts:
    28 mei 2019
    Verstandig dat je gedeeltelijk taxi's pakt, want inderdaad het is wel erg warm daar!
    En ja, ook wij vroegen en vragen ons regelmatig af hoe ze het kunnen doen voor het bedrag wat je betaald!!!
    Succes morgen!!!!
  2. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    28 mei 2019
    Mooi dat je kunt genieten van het landschap, denk goed om jezelf met de komende hitte ik ben blij dat je nu wat mede pelgrims ontmoet en lekker samen eten gezellig. Veel wandel plezier morgen. Utrecht heeft gewonnen van Vitesse in de nacompetitie.👏😘
  3. Petrum Henricum:
    Yes. 👍👍
  4. Loes Swart:
    28 mei 2019
    Dat is wel heel warm Piet voor zo’n afstand. Verstandige beslissing die taxi.
    Wat gezellig dat je ook andere wandelaars tegenkomt en daar mee kunt eten.
    Succes verder.
  5. Joost en Nella:
    29 mei 2019
    Piet, Pelgrimprincipes zijn leuk en bewonderenswaardig maar realiteitszin is ook noodzakelijk om de tocht tot een goed einde te brengen. Verstandig om gezien de weersomstandigheden de benenwagen af en toe te ruilen voor 4 wielen. 🚕 Goed om te horen dat je wat medestrijders hebt ontmoet. Afdalen naar de kust waar het mogelijk wat minder warm is moet een mooi vooruitzicht zijn.
    Sterkte en succes
    Joost🤓 en Nella😉