Alverca - Azambuja - Santarém

25 mei 2019 - Santarém, Portugal

Gisteravond heerlijk gegeten bij een Portugees restaurant op 100 meter van mijn hostel. De formule is even eenvoudig als briljant. Er wordt 1 menu geserveerd, van drie gangen, kippensoep met echte kip, vlees of kip met patat en rijst, toetje pudding ( heerlijk). Daarbij een hele fles rode of witte wijn. Kosten €8,- Ik denk dat er zo’n 100 man zat te eten.

Dan vandaag: Ik ben met de trein naar Vila Franca de Xira gereden. Van daaruit is het nog 20 km naar Azambuja, mijn bestemming. De route was zeer afwisselend, dan weer links van het spoor, dan weer rechts van het spoor. Bij ieder station moest je bovenlangs over het spoor, waarna de route aan de andere kant van het spoor weer verderging (gaaaaap).

Aangekomen in Azambuja kreeg ik in verschillende hostels en hotels te horen “Completa”. Bleek dat er morgen stierenrennen zijn in de hoofdstraat.

Na enkele mislukte pogingen was ik het zo zat dat ik met de trein ben doorgereisd naar de volgende stad: Santarém, waar ik een heel fijne kamer in Santarém Hostel heb gevonden.

Heerlijk gedouched, nu op zoek naar een terrasje voor een groooote pils.

Fijn dat jullie meereizen en dank voor jullie reacties. Morgen horen jullie weer van mij. De weerberichten geven zeer hoge temperaturen aan. Dus het wordt spannend.

1. Loes Swart:
    25 mei 2019
    Dat wordt morgen veuuul water meenemen. Een hele fles wijn bij het eten. Kon je vanmorgen je bed wel uitkomen? Hahaha.
    Veel wandelplezier weer voor morgen.
  2. Weijts:
    25 mei 2019
    Ja het concept van het portugese restaurant herkennen wij, maar we hebben er altijd heerlijk gegeten.
    Als je de kans krijgt een keer varkenswangentjes eten, verrukkelijk!!!!
    Gelukkig dat je toch een prima overnachtingsplek heb gevonden!
    Eet en slaap lekker en morgen weer: gezond weer op en fijne wandeling.
    Gr.
  3. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    25 mei 2019
    Wat fijn dat er douches zijn. Ook saaie routes zitten er tussen. Je ontdekt denk altijd wel een pareltje.
    Ik heb de kunst routes in de ronde venen bezocht mooie dingen gezien. En bij Bas zijn wedstrijd gekeken met 19-8 gewonnen hij heeft 2x gescoord op zijn verjaardag super. Eet ze weer vanavond.👍💋
  4. Petrum Henricum:
    25 mei 2019
    Loes, ter geruststelling, ik heb de helft (van de wijn) laten staan. Anders was ik vanmorgen helemaal mijn bed niet uitgekomen. 🙃🙃
  5. Joost en Nella:
    25 mei 2019
    Piet, dat doe je goed..... geen slaapplek.......trein pakken.....en een fijne kamer boeken in een hostel in een volgende plaats. Geniet van alle mooie dingen en morgen, denken wij, vroeg op ivm de hoge temperaturen. 😅😎Veel wandelplezier en succes.
  6. Jan en Joke Bosman:
    Wat een belevenissen allemaal,
    Succes verder!
  7. Margot:
    26 mei 2019
    Hi Piet, Ik zie op de landkaart dat je nog steeds in het binnenland loopt. Loop je de kustroute of ga je door het binnenland?
  8. Petrum Henricum:
    #Margot.
    Tot Porto loop ik door het binnenland, via Tomar en Coïmbra. Vanaf Porto volg ik de kustroute.
  9. Joke mellema:
    gelukkig nog locatie gevonden