Lissabon - Alverca do Ribatejo

24 mei 2019 - Vialonga, Portugal

Gisteravond heerlijk gegeten in het hostel. Bij afrekenen (€10,-) bleek dat de drank ook nog in de prijs zat.

Daarna redelijk vroeg naar bed. Nadeel: alle andere “bewoners” van de kamer komen later tot zeer laat naar hun bedje toe. Bovendien maakte de airco lawaai en droge lucht, waardoor ik een behoorlijke koppijn ontwikkelde. Of zou het toch aan het bier hebben gelegen? 🙃

Vanmorgen een prima ontbijt voor €2,- Dat zie je wel eens anders. Om 8:30 naar het metrostation gewandeld, die mij rond 9:30 bij het station Oriente afzette. Daar begon vandaag mijn wandeling.

Hier trof ik ook de eerste pijlen die de route aangeven. De gele pijlen wijzen de weg naar Santiago de Compostela; de blauwe pijlen geven de route naar Fatima.

Onderweg haalde ik Wil uit Haastrecht in. Samen liepen we verder richting Alpriate waar de kaart ons koffie met wat lekkers beloofde. Dat smaakte goed. Wil besloot om in Alpriate te blijven. Ik ben nog circa 10 km. doorgelopen naar Alverca do Ribatejo. In hostel Alfa10 heb ik een tweepersoons kamer voor mij alleen, met eigen douche en toilet. Voor slechts €25,-

Eten biedt deze hostel niet, maar 100 meter verderop is een Portugees restaurant, waar je - volgens de hospitalero erg lekker en goedkoop kunt eten.

Dat ga ik straks even uitproberen.

Groetjes uit een zonnig Portugal. Het is warm, maar er waait een stevig windje uit het noorden. Prima wandelweer.

1. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    24 mei 2019
    Wat fijn dat het goed gegaan is, je zult vanavond wel rustiger slapen heerlijk. Wat leuk dat je een Wil hebt ontmoet nou de kop is eraf. Mooi weer lekker eten wat wil een mens nog meer.
    Hier is het ook zonnig.👍💋
  2. Joost en Nella:
    Hallo Piet,
    Goed om te horen dat je eerste wandeldag zo voorspoedig is verlopen. Straks lekker eten bij de Portugees en dan lekker rusten voor de dag van morgen. Hopelijk blijven de weergoden je gunstig gezind.
    Succes Joost en Nella
  3. Willy van der Mije:
    👣👍 groeten Ben en Wil
  4. Weijts:
    24 mei 2019
    Gelukkig dat je 1e wandeldag goed is gegaan!!!!
    Succes de komende tijd! Genieten van je verhalen
    Die wind, dat is op dit moment ook hier een probleem, maar.....het is ook wel lekker met de hoge temperaturen!!!
  5. Loes Swart:
    25 mei 2019
    Lekker luxe slapen en hoppa naar de 2e wandeldag.
  6. Margot:
    25 mei 2019
    Wat leuk dat het zo goed gaat. En nog heel mooie foto's ook. Heb je een fototoestel bij je, of gewoon je telefoon?
  7. Linda:
    25 mei 2019
    Leuk Piet! Het is weer begonnen! (en al in volle vaart zelfs!!) Voor die prijzen van het eten kan er wel een kamer voor jou alleen vanaf 😊 Zet ‘m op! Xx