Dag 2 Guillena - Castilblanco de los Arroyos

2 april 2022 - Castilblanco de los Arroyos, Spanje

Iets beter geslapen, maar je kunt merken dat een matige nachtrust in combinatie met een lange wandeling een aanslag is op je conditie. De vandaag gelopen 18 km blijkt op dit moment zo’n beetje het maximaal haalbare. Vooral omdat de gehele route een stevige noord-oosten wind woei.

Morgen staat er 29,5 km op het programma. Samen met enkele andere pelgrims zijn we aan het zoeken naar alternatieven, bus (rijd niet deze maandag), trein (geen spoorlijn in de buurt ). Blijft over de taxi, waarbij we de kosten delen.

Vandaag liep de route door het noorden van Andalusië, uitgestrekte weidegronden waarop koeien en varkens vrij rondlopen onder de kurkeiken. Mooi.

Het laatste deel was saai, over de berm van de hoofdweg A-8002. Gedurende 1,5 uur dus alleen maar suizende auto’s van voor en achter.

Morgen gaat de eerste 16 km. Ook langs zo’n weg. Een extra argument om voor dat eerste deel een taxi te nemen.

Ik slaap in de gemeentelijke herberg. Voor het eerst moet de slaapzak uit de rugtas. Er is verder niks dan een slaapplek. Geen biertje, geen ontbijt. Moeten we allemaal in het dorp regelen.

Morgen meer.

1. Joost en Nella:
    Hallo Piet,
    We kunnen ons voorstellen dat je naar alternatieven zoekt,
    want suizende auto’s zijn geen pretje.
    Het weer is zo te zien goed. Maar hopelijk ook weer niet te warm alhoewel dan smaakt dat biertje naderhand alleen maar beter. Prachtige plaatjes
    Groet en succes voor morgen.
  2. Ans Van der Hulst:
    2 april 2022
    Dag 2 lijkt er een zonder hoogtepunten of diepe dalen. Langs de snelweg lopen met al zijn uitlaatgassen is niet fijn. Ik snap dat je voor het eerste stuk van morgen een alternatief zoekt. Succes!
  3. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    Mooie plaatjes Piet in niemandsland. Ik ga weer even kijken op Google.👍😘
  4. Joke mellema:
    2 april 2022
    wel afzien hopelijk snel wat beter
  5. Weijts:
    2 april 2022
    Ja, Piet, dit is geen echt fraaie en fijne dag.
    Hopen dat je morgen een 1e stuk kan organiseren met gemotoriseerd vervoer, en de rest een mooie route wordt
    We wensen je ook een goede nachtrust, dat helpt ook!!!!
    Succes en sterkte!
    Ad en Leny
  6. Louise:
    2 april 2022
    Hoi Piet, ik denk dat je weer even in het ritme moet komen en moet wennen aan gedeelde slaapruimtes. Fijn dat je gezelschap hebt aan andere pelgrims. Succes morgen!!
    Groetjes, van Louise
  7. Hans en Judith:
    2 april 2022
    Mooie plaatjes. Anders dan verwacht/ gedacht, slim om eerste gedeelte morgen een taxi te scoren, goede nacht, veel succes morgen.
  8. Sander en Linda:
    7 april 2022