Dag 3 Castilblanco - Albaden de la Plata

3 april 2022 - Almaden De La Plata, Spanje

Ik lag vannacht precies onder een “roncaneros”. Dus ik kwam slecht in slaap. Maar toen dat toch lukte heb ik goed geslapen.
Degenen die deze etappe helemaal gingen wandelen gingen vroeg van start. Dat betekent om 6:00 uur komt alles in beweging. Iedereen wakker, ook de uitslapers die een taxi hadden besteld. Mijn taxi kwam om 9:00 uur. Om 9:15 stapte ik uit bij de ingang van een prachtig park vol met kurkeiken. Dat park houdt pas op vlak voor Almaden de la Plata. Maar wel met een stevige klim, waar ik onderweg regelmatig even naar adem hapte. Maar, klopje op schouder, het is mij gelukt. Je hebt trouwens geen keus, je moet over die berg.
Ik logeer in Casa Concha. Een hostel, bar, restaurant. De prijs voor een nacht is iets hoger dan bij de Albergues, maar ik vind € 20,- voor een eigen kamer, met eigen douche en WC niet duur. Kijken of het slapen dan wél lukt. Mijn powernap lukte in ieder geval prima.

1. Weijts:
    3 april 2022
    Lekker, ff een eigen plekkie!!!
    Geniet ervan en slaap lekker!!!
  2. Ans Van der Hulst:
    3 april 2022
    Schouderklopje verdien je zeker! Bewondering voor je prestatie. Waar vind je nog een kamer voor 20 euro!? Geniet ervan en fris op naar de volgende etappe.
  3. Louise:
    3 april 2022
    Dat klinkt alweer beter Piet! Als ik de foto's op Google Maps zie die bij dit plaatsje horen dan ben ik toch wel even stik-jaloers hoor en krijg acuut heimwee gevoelens. Wat is Spanje toch een heerlijk land. Ik hoop dat je morgen weer een fijne wandeling hebt. Buen Camino. Groetjes, Louise
  4. Willy van der Mije:
    3 april 2022
    Geweldig even een eigen kamer en geen gesnurk van andere lopers.
    Geniet en wij volgen je reis 🥾🍀
  5. Baukje:
    3 april 2022
    Dat klinkt als heel luxe dit Hostel na de vorige overnachtingen. Mooi dat je al weer 3 mooie wandelingen hebt gehad. Morgen hopelijk weer fit aan de start om verder te gaan. Leuk om het op deze manier te kunnen volgen. Wij hebben in 2017 in omgekeerde route vanaf Salamanca per bus gedaan.
  6. Hans en Judith:
    3 april 2022
    Dat heb je verdiend Piet, je eigen kamer, douche en toilet, geniet ervan. Hopelijk hebben ze hier ook een lekker biertje.
    Slaap lekker, gezond weer op voor nieuwe uitdaging.
  7. Bert en Hanna:
    4 april 2022
    Hoi Piet,
    Ik was even kwijt hoe het ook al weer werkte die reisblog. Maar leuk om je "stappenplan" weer te volgen. Ook de topografische kennis wordt weer flink uitgebreid als we inzoomen op de kaart. Ook van ons een mooie tocht gewenst en........ we hebben altijd de foto's nog.
  8. Joost en Nella:
    4 april 2022
    Hoi Piet,
    Geen geld voor zoveel “luxe”.
    Nu nog lekker slapen en dan weer fris op pad.
    Succes,
    Nella en Joost
  9. Sander en Linda:
    7 april 2022
    Trots op je Piet! 💪 Na zo'n moeilijke en zware wandeling had je wel een lekkere kamer voor jezelf verdiend!