Dag 4 Almadén de la Plata - El Real de la Jara

4 april 2022 - El Real De La Jara, Spanje

Dit beloofde een makkelijk dagje te worden, gelet op het gering aantal kilometers (slechts 14 km). Ze vertellen er niet bij dat het de gehele route op en neer gaat. Van de ene stevige klim naar de volgende lastige daling. En niet over verharde wegen, maar steenslag, keien en soms helemaal geen verharding.

Maar de omgeving is wel prachtig en dat vergoedt veel.
Ik logeer vandaag in Alojamiento Molina, genoemd naar de gastvrouw die de bedden van 3 dekens heeft opgemaakt omdat de temperatuur vannacht wel eens onder het vriespunt kan komen.

Het weer is tot nu toe de verrassing van deze Camino. Overdag maximaal zo’n 14 graden met een stevige noord-oosten wind. Brrrr. En er is geen snelle wisseling te verwachten.
Dat neemt niet weg dat het landschap veel goed maakt en de loslopende koeien, paarden en zwijntjes de tocht een verrassend karakter geeft.
Morgen weer meer.

1. Loes Swart:
    4 april 2022
    Maar toch weer mooi gedaan. Geniet er van Piet.
    Wij zijn aan het acclimatiseren. Ik kan je vertellen dat valt met die constante tegen een temperatuur niet mee. Van 30 graden naar 4.
    Tot morgen. Fijne dag.
  2. Louise:
    4 april 2022
    Jammer van het weer Piet. Ik zal duimen voor een omslag. In ieder geval fijn dat je nu in een mooie omgeving loopt. Groetjes, Louise
  3. Ans Van der Hulst:
    4 april 2022
    Nog even geen korte broeken weer, maar om te wandelen een heerlijke temperatuur. Ook deze dag kun je weer bijschrijven. Vanavond lekker onder de warme dekens en morgen een nieuwe wandeldag.
  4. Joost en Nella:
    Hoi Piet.
    Ja dat weer is altijd wat maar ook hier is het guur en regenachtig.
    Je hebt het weer achter de rug en er komen beslist nog mooiere dagen aan.
    Succes
    Nella en Joost
  5. Hans en Judith:
    4 april 2022
    🌶 pittig Piet ❗️ vanavond fijne avond en lekker slapen met die extra dekens.
    Morgen weer gezond op.
  6. Weijts:
    4 april 2022
    Piet, in heel Spanje is het weer anders dan anders en dat is ff wennen!!!
    Fijn dat je een mooie route had en veel beesten bent tegen gekomen, altijd leuk.
    Slaap lekker onder de extra dekens en voor morgen: Gezond weer op en fijne wandeling.
    Gr. Ad en Leny