Dag 5 El Real de la Jara - Monesterio

5 april 2022 - Monesterio, Spanje

Toen ik vanmorgen wakker werd regende het, toen ik rond 8:30 uur startte regende het en toen ik na 20 km in Monesterio aankwam regende het.

Dat was het welkom in de provincie Extramadura. Ik hoop niet dat ik dit veel ga meemaken.

Overigens was de wandeling best de moeite waard; door de regen heb ik niet veel foto’s gemaakt dus jullie moeten me maar op mijn worrd geloven.

Ik logeer vannacht in Hostel Extramadura, een zeer toepasselijke naam dus. Ik deel een kamer met één van de duitsers, zo beperk ik de kosten en heb toch een eigen badkamer.

Na aankomst meteen alle natte spullen uit en onder een heerlijke warme douche. Dan een uurtje slapen in een heerlijk schoon bed. Nu mijn dagelijkse reisverslag maken en online zetten en dan op zoek naar een gelegenheid waar ze grote glazen bier serveren. Ondanks de regen moet de interne vochthuishouding natuurlijk ook op niveau blijven 😂

Inmiddels zijn mijn duitse medepelgrims op zoek naar een slaapgelegenheid in de volgende plaats Fuente de Cantos, maar dat  gaat niet lukken; alles is daar vol. De eerstvolgende gelegenheid waar we wel onderdak hebben gevonden is in het plaatsje Calzadilla de los Barros, zo’n 6 km voorbij Fuente de Cantos.

Ik laat van het weer afhangen hoe ik deze afstand ga overbruggen.

Ik laat het weten.

1. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    5 april 2022
    Hè bah Piet zoveel regen en koud om te lopen maar de komende dagen gaat de temperatuur bij jullie omhoog met forse stappen. Straks klaag je over de warmte.😂👍💋
  2. Louise:
    Hoi Piet,
    Een hele dag regen op een wandeldag is balen maar mijn weer-appje laat echt beter weer voor je zien de komende dagen. Geniet van je biertje en hopelijk wat zon morgen.
    Groetjes, Louise
  3. Hans en Judith:
    5 april 2022
    Goh Piet elke dag is wel ff wat anders, de regen als afsluiting van vorige pittige momenten ❓ fijn dat je door de regen op tijd je hostel hebt bereikt💪 en na dit heerlijke idee… nu verheugen op het 🍻, laat het je lekker smaken. Morgen nieuwe dag nieuwe kansen.. slaap lekker vannacht.
  4. Weijts:
    5 april 2022
    Jakkes Piet, regen verveelt snel!!!
    Maar het gaat beter worden heb ik begrepen, dus het wordt toch genieten!!!!
  5. Joost en Nella:
    6 april 2022
    Hoi Piet.
    Het wordt dus zo iets van singing in the rain maar gewoon volhouden en er komen altijd betere tijden.
    Succes
    Nella en Joos
  6. Joke mellema:
    7 april 2022
    Tot nu toe een pittige eerste week Piet, hopelijk wat beter weer de komende week. Maar deze week heb je al weer prima doorstaan