Golegã - Tomar

27 mei 2019 - Tomar, Portugal

Gisteravond. Ik zit op het plein naast de kerk achter een biertje. Aan een tafeltje tegenover me zitten de hele tijd twee - grijze - dames stommetje te spelen. Totdat ineens de ruzie echt begint. Ik heb geen idee waar eea over gaat, maar die twee hebben het beslist niet naar de zin. Na enkele woordenwisselingen kijken ze weer ieder een andere kant op. Kostelijk om te observeren. 😁

Rustig dagje vandaag, vanmorgen gelopen van Golegã naar Riachos. Daar de trein gepakt naar Tomar. Ingecheckt bij hostel 2300 en bagage daar achtergelaten. Na een heerlijke bak koffie met gebak naar het kasteel / slot geklommen. Geen €6,- entree betaald; vond ik teveel. Dus niet naar binnen. Daarna weer afgedaald naar de stad en op een bankje gewacht tot ik naar mijn kamer kon. De slaapzak is nog niet uit de tas geweest, want ik krijg overal handdoeken en slaap onder een dekbed. Prima dus. ‼️

De temperatuur was vandaag dragelijk, want er waait een stevige noordenwind. De komende week worden temperaturen voorspeld tot achter in de 30 graden. Ik ben benieuwd.

Piet.

1. Jan en Gerdien:
    27 mei 2019
    Hopelijk heb je niet te veel last van de warmte de komende dagen. Kalm aan maar!
  2. Margot:
    27 mei 2019
    Leuk Piet, zulke observaties zijn toch enig. En jij blij dat je alleen wandelt. Hoef je ook geen ruzie te maken:-)
    Tomar is wel een leuk plaatsje, hè. En aan de foto's te zien is er nog niet veel veranderd. Ik was er heel wat jaren geleden.
    Lekker slapen straks en morgen weer fris op pad. Groetjes, Margot
  3. Weijts:
    27 mei 2019
    Was weer leuk, te gek zulke ruziende dames, kan me voorstellen, dat het een toneelstuk op zich was!
    Succes de komende dagen, het wordt inderdaad warm, maar wel met wind erbij, dus wie weet is het goed te doen!!!
  4. Joost en Nella:
    27 mei 2019
    Piet, dat de dames het niet naar hun zin hebben is niet zo belangrijk. Als jij het maar je zin hebt. Achter een pilsje op een terras lijkt ons dat geen probleem.👍. Gelukkig dat er een bult wind staat want dat houdt het mogelijk dragelijk. Morgen na lekker eten en natuurlijk slapen en weer vroeg op pad. De warmte 🌞een beetje voor zijn. Succes en geniet niet alleen van het “vrouwelijk schoon “ maar als het kan ook van de omgeving en de bezienswaardigheden.
    Succes Joost🤓 en Nella😉
  5. Hans en Judith:
    27 mei 2019
    Elke dag weer leuke ervaringen en soms hilarisch, heerlijk..
  6. Joke mellema:
    27 mei 2019
    leuk piet om dagelijks je verslag te lezen gr joke en lex
  7. Bert en Elly:
    27 mei 2019
    Ha Piet, het lijkt wel een luxe trektocht met af en toe de trein, dekbed, eigen douche en op tijd eten en een lekker biertje:)
    Succes weer morgen.
  8. Loes Swart:
    27 mei 2019
    Je maakt er een zeer relaxte tocht van. Af en toe het treintje. Je hebt gelijk. Genieten is het motto. Inclusief de conversatie vd 2 dames.
    Loes