Dag 10 Torremejia - Mérida

10 april 2022 - Mérida, Spanje

Vandaag een redelijk korte etappe van 15 km. Niet zo’n aantrekkelijke wandeling door de aanwezige industrie en de nabijheid van wegen en snelwegen. Een flink deel van de route loopt langs de N-630.

Het weer was goed. Eerst mist die snel oplostte, daarna werd het snel warmer en met het zonnetje erbij werd het zo’n 20 graden. Nu - aan het eind van de middag - nadert de temperatuur de 25-26 graden.

Het Romeinse verleden is in Mérida, de hoofdstad van de Extramadura, nog heel erg tastbaar. De stad werd al voor de jaartelling gesticht en had in de Romeinse tijd al 50.000 inwoners.

Je nadert de stad over de Romeinse brug (zie foto) over de Rio Guadiana.
Ik logeer in Hostel Sanero met een goedlachse hospitalero die aanbiedt om mijn was gratis te wassen en te drogen. Dat aanbod sla ik niet af. Ik slaap in een ruime kamer met eigen badkamer. Wat een luxe.

Ik was al rond 12:00 uur in Mérida en kon pas om 13:00 uur inchecken. Die tijd was snel gevuld met een pils op het fraai Plaza Espagna in het centrum van de stad. Bij het bier kreeg ik - als Tapas - stukjes gebakken buikspek van - natuurlijk - het Spaanse varkentje. Heerlijk.

Ik ben vandaag de 200 km gepasseerd. Nog circa 300 te gaan tot Salamanca.

1. Hans en Judith:
    10 april 2022
    Nou Piet nog ff doorbikkelen, geniet vandaag van de verzorging, biertjes, eten en een lekkere slaapplek met douche voor jezelf….. morgen mooie dag.
  2. Louise:
    10 april 2022
    Mooi weer, een halve dag wandelen en een goed onderkomen. Het lijkt wel vakantie Piet 😊 ga zo door. Groetjes van Louise
  3. Loes Swart:
    10 april 2022
    Inderdaad een heerlijke wandeling in het zonnetje. Wat fijn dat er goed voor je wordt gezorgd.
    Morgen weer verder. Slaap lekker.
  4. Groetjes en proost op de eerste dag.🍺🍺💋:
    10 april 2022
    Ik was laat thuis dus nog even een groet. Wat een mooie stad fijn dat je er al vroeg was om ervan te genieten. Een mooie dag daar mogen er meer van komen.❤️