Dag 15 Casar de Cáseres - Cañaveral

15 april 2022 - Cañaveral, Spanje

Het zou een lange en warme dag worden. En raad eens ……….. het werd eenlange en warme dag. Dagafstand 33 km. Temperatuur 27 graden. Licht windje. Kortom de omstandigheden waren niet bijster geschikt voor zo’n lange wandeling.

Daar komt nog bij dat de laatste 18 km langs/op de autoweg lagen, dus geen schaduw en alleen maar zoevende auto’s en scheurende motoren als gezelschap.

Na 23 km was bij mij de maat vol, ik had geen zin om nog eens 10 km langs de autoweg te lopen en besloot een taxi te bellen.
Op dat moment is Google Aps je vriend. De App ziet waar je bent en je hoeft alleen in het zoekveld het woord “ taxi “ in te vullen en je krijgt een lijstje met taxibedrijven op afstand (tot jou) klik het dichtstbijzijne taxibedrijf aan en Google vraagt of je daarheen wilt bellen. Bevestig dat en de taxi wordt gebeld.

Het moeilijke komt dan pas, namelijk aan een in geen enkele andere taal dan Spaans bekwame mevrouw uit te leggen waar jij bent en waar je heen wilt. Als dat gelukt is ben je binnen de kortst mogelijke tijd op je bestemming.

Inchecken, douchen, kleding wassen/drogen en snel naar het terras voor één (of meer) koude biertjes.

Gedurende de 1,5 uur dat ik op het terras zat zijn er nog 3 pelgrims aangekomen die van de weg zijn opgepikt of ook een taxi hebben genomen. Ik denk dat het taxibedrijf van Cañaveral een “Goede Vrijdag” heeft.

1. Weijts:
    15 april 2022
    Piet, zeker niet de beste dag. Gelukkig dat je de taxi te pakken kreeg.
    Nu lekker wat drinken en eten en hopenlijk ook goed slapen.
    Morgen weer een nieuwe en hopenlijk betere dag!!!
    Volgens mij is deze camino niet de fijnste om te lopen!!!!
  2. Hans en Judith:
    15 april 2022
    Verstandig Piet om in deze situatie taxi te googelen, Geduldig zijn om taxichauffeuse te laten begrijpen waar je heen wilt.. geniet van de biertjes, eten en heerlijke slaapplek. Betere plek dan afgelopen nacht begreep ik van Wil. Teveel herrie, van ruilen komt 😢 huilen. ( snel die andere kamer bed onder) 😉🥰
  3. Baukje:
    15 april 2022
    Dat was afzien Piet. Groot gelijk om met de taxi te gaan. Misschien een mooie uitdaging voor je als je terug bent. Cursus Spaans! Succes met de volgende kilometers.
  4. Sander en Linda:
    15 april 2022
    Zo he Piet wat een pittige dag! Heerlijk die temperatuur (we zijn een beetje jaloers) maar dan wel om te relaxen en op het terras te zitten ipv zo'n eind te wandelen! Je hebt groot gelijk om een taxi te nemen en een biertje te pakken! 23 kilometer is alsnog een prestatie!
  5. Joost en Nella:
    15 april 2022
    Piet, verstandig om met de taxi het laatste stuk te doen. Na een paar biertjes ziet de dag er weer heel anders uit. Succes morgen met de volgende etappe.
  6. Joke mellema:
    top Piet je doet het
    toch allemaal maar respect hoor
  7. Jan en Gerdien:
    15 april 2022
    Tja, wandelen langs een ‘snelweg’ is bepaald geen pretje! Prettig geregeld zo met die taxi, morgen verder 😎
  8. Loes Swart:
    15 april 2022
    Saai en een te warme wandeling. Je doet dit voor je plezier, dus er zijn grenzen. Groot gelijk. Goede nachtrust en op naar de dag van morgen.