Mealhada - Agueda

1 juni 2019 - Águeda, Portugal

Gisteravond voor het eerst van mijn leven Speenvarken gegeten. Zo van het spit op je bord. Heerlijk. Dit schijnt een lokale lekkernij te zijn, want alle restaurants adverteren ermee. Dus ik heb al een stad met loslopende stieren gehad, een stad met paardendressuur en nu een stad bekend om z’n speenvarken. Wat zal de toekomst nog brengen?

Steeds meer pelgrims volgen mijn voorbeeld om - een gedeelte van - de route met het OV af te leggen. Vandaag had onze hele groep zin in een “vrije dag”. Dus met z’n vijven gingen we vanmorgen op pad. Eerst met de trein naar Aveiro; het Venetië van Portugal (zie foto’s). Daar heerlijk koffie gedronken en geluncht. Daarna met het boemeltje naar Agueda, waar we slaapplaatsen hadden geregeld in Albergue de Peregrinos. Ik heb gelukkig weer een eigen kamer (tje), maar wel met privé badkamer (tje).

Hier is geen restaurant, maar wel een grote supermarkt (Lidl) op 100 meter. Dus de meiden gaan vanavond pasta met salade voor ons koken.

Kortom we hebben niet gelopen, maar gewandeld en zijn toch een hele etappe verder gekomen. Morgen gaan we weer serieus Caminoën; het lijkt wat koeler te worden en de wind neemt toe; betere omstandigheden voor lange wandelingen.

Jullie horen van me,

Piet. 🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️

1. Wim bos:
    1 juni 2019
    wij onmiddels op vakantie in de Dolomieten.
    met Maurice en Jasper gehiked en mlintainbike.
    verzorging door Marian.
    Vandaag op 2320 nabij Drei Zinnen tegengehouden door de sneeuw
    het ga je goed
    Marian en Wim
  2. Loes Swart:
    1 juni 2019
    Piet ik ga mee volgende keer. Zo'n wandeltocht wil ik ook wel. Super relaxed zeg. Stukken met het ov en af en toe even wandelen. Heerlijk. En dan wordt er ook nog gekookt. Wat een prins ben jij.
    Geniet er van en groetjes.
  3. Joost en Nella:
    1 juni 2019
    Piet, Goed voorbeeld doet goed volgen. De dames gaan kokkerellen dus je wordt goed verzorgd. De huisvesting is ook op orde. Morgen weer serieus aan de bak maar dat moet kunnen
    Succes
    Nella😉 en Joost🤓
    Wij zitten nu op Buitengoed De Boomgaard in Bunnik met onze kleinkinderen Anna en Ties. Het weer is hier ook uitstekend en morgen wordt het tropisch warm. Wij leveren hen morgen weer af bij hun ouders. Die hadden vandaag een bruiloftsfeest
  4. Weijts:
    1 juni 2019
    Ja Piet, nu nog die andere Portugese specialiteit: De varkenswangetjes!!!!
    Maar je gaat goed, lekker relaxed en gezellig!! Blijf zo doorgaan!!!
  5. Hans en Judith:
    1 juni 2019
    Deze gezelligheid maakt het nog leuker. De afwisseling beter‼️ Ipv elke dag de druk, zoveel kilometer lopen. Gezellige avond, morgen zie je wel weer...
  6. Mirjam:
    1 juni 2019
    Ja wat is dit nu voor gelanterfant Piet Geusebroek 😂😂😂. Nee hoor geniet er maar van! Zet hem op voor morgen 😘
  7. Linda:
    1 juni 2019
    Wat een leuk clubje mensen zo bij elkaar Piet, gezellig! Leuk dat jullie even een dagje vrijaf hebben genomen! Maar ook goed dat je de Camino weer wandelend gaat oppakken, daar was t tenslotte om te doen! Succes!! 😘