Coïmbra - Mealhada

31 mei 2019 - Mealhada, Portugal

Tjonge wat was het gisteravond nog warm in de stad Coïmbra. Gelukkig had één van mijn mede pelgrims een restaurantje ontdekt met een geweldig uitzicht over de rivier de Mondego. Daar hebben we met z’n vijven heerlijk gegeten en gezeten tot het ietsje koeler werd.

Vandaag stonden er weer 25 zeer warme kilometers op de planning. Daarvan heb ik meer dan de helft met de trein afgelegd. Het lijkt wel vakantie. Ik logeer nu in hotel Oasis in het plaatsje Mealhada. Een fijn familiehotel, met een eigen kamer met badkamer voor een pelgrimsprijsje.

Alleen jammer dat niemand van de familie een woord Engels spreekt; maar ook die horde wordt met handen en voeten geslecht.

De pelgrims waar ik zo’n beetje mee optrek zitten op een paar honderd meter afstand in een ander hotel / hostel. Via WhattsApp houden we elkaar op de hoogte. Afgesproken dat we vanavond weer samen eten.

Nog een paar dagen deze extreme temperaturen. Daarna koeler en meer wind. Laat maar komen.

Groetjes aan al mijn volgers en bedankt voor alle leuke reacties,

pelgrim Piet. 😇

1. Joost en Nella:
    31 mei 2019
    Piet, met die extreme temperaturen 🌞is het OV 🚆/ 🚉de juiste oplossing. Goed om te horen dat je een klik het met een aantal mede pelgrims. Samen dineren is altijd gezelliger en daarbij een beetje conversatie verzet de zinnen en geeft moed voor de komende dagen. Op naar de koelere kust en bredero zei “ alles zal reg komen” en dat geldt ook voor jouw Camino del Norte.
    Succes en sterkte de komende dagen.
    Nella😉 en Joost🤓
  2. Weijts:
    31 mei 2019
    Nou inderdaad, het lijkt wel vakantie! Maar je hebt gelijk!
    Leuk om met wat meer mensen op te trekken 's avonds.
    Blijf genieten en....op naar beter "wandelweer"!
    Je komt nu al aardig dicht bij Porto zagen we, dan zal dat verder langs de kust ook wel wat koeler worden!!°
  3. Hans Helsloot:
    1 juni 2019
    Wat een ontzettend leuke verhalen Piet, zo beeldend dat je het er warm van krijgt. De foto van het fietspad is typerend.... het geld was op! Hou je hoofd koel.