Viana do Castelo - Caminha

8 juni 2019 - Caminha, Portugal

Gisteravond gegeten met Daniël,  Gustavo en Eva. Menu de Peregrino, soep, kip of vis, en koffie. Heerlijk en gezellig. We logeren in hotel Do Parque, luxe voor een lage prijs.

Vanmorgen eindelijk een ontbijt zoals het hoort; vers brood, ham, kaas, scrambled eggs, en fruit. Prima.

Rond 7:45 stonden we; Daniël en ondergetekende, op straat voor de start van onze wandeling. We spraken af om samen te lopen naar Caminha; de laatste stad van onze Camino in Portugal. Morgen steken we de grens naar Spanje over. We hebben dan 500 km achter ons liggen. Nog 150 km te gaan.

Op de foto’s kun je zien dat we langs het strand op houten vlonders lopen. De meeste daarvan zijn goed onderhouden; enkele worden helemaal niet onderhouden, wat het lopen extra moeilijk maakt.

Op één van de laatste vlonders van deze wandeling ging het mis. Ik stapte in het luchtledige en ging onderuit. Plat op mijn b.....

Bril kapot, horloge kapot, geen letsel, anders dan een geschaafde knie. Gelukkig heb ik mijn tweede bril meegenomen, dus ik zie alles nog helder. Een nieuw horloge is hier niet duur, dus ook dat kont goed.

Na zo’n 25 km bereikten we Caminha. Het eerste wat we hebben gedaan is al onze kleren naar een wasserij te brengen. We beginnen te stinken. Het tweede is een groot glas bier op een terras in het centrum van Caminha (voor de schrik).

We slapen in Recidencial Galo D’ Ouro. Met z’n drieën op een kamer met privé badkamer. Prima.

Zitten nu op de wasmachine te wachten, die er - natuurlijk - veel langer over doet dan de klok aangeeft. Geduld is belangrijk in het zuiden van Europa.

Morgen weer en nieuw verslag van Pelgrim Piet. 🚶‍♂️🚶‍♂️

1. Loes Swart:
    8 juni 2019
    Oh oh oh je moet wel blijven opletten he!!!
    Gelukkig geen ernstige dingen.
    Ik rook je al 2 dagen, maar wilde niets zeggen. Blij dat het allemaal gewassen wordt. Hihihi.
    Op naar morgen, geniet ervan. Succes.
  2. Weijts:
    8 juni 2019
    Oei, dat was ff narigheid, maar gelukkig dat het redelijk goed afgelopen is.
    En inderdaad, je koopt 3 horloges voor 10 euro daar, heb ik ook ooit gedaan.
    (Maar ze leven alle drie niet meer!)
    Blijf genieten en succes ri. Spanje!!!
  3. Joke mellema:
    8 juni 2019
    Gelukkig geen letsel en een prima ontbijt. Goed vervolg met het wandelen en niet meer vallen hoor.
  4. Margot:
    9 juni 2019
    Dat was even schrikken voor je, Piet. Gelukkig alleen maar materiële schade. Nu nog een stukje Spanje zonder misstappen!
  5. Joost en Nella:
    9 juni 2019
    Hallo Piet, geluk bij een ongeluk. Het blijft natuurlijk oppassen.
    Tijd speelt geen rol dus wie heeft er een klokkie nodig.
    Een beetje pelgrim navigeert op de zon 🌞en de sterren ⭐️⭐️als in vroeger dagen onze zeevaarders. Het zicht is nog scherp dankzij je reserve bril ( slim) . De tijd heelt alle verdere wonden en je ego moet je zelf oppoetsen.
    Excuses voor de wat lete reactie maar de WiFi was op onze Franse camping niet optimaal.
    Groet en succes
    Nella😉 en Joost 🤓