Matosinhos - Vila do Condo.

5 juni 2019 - Vila do Conde, Portugal

Vanmorgen om 7:30 vertrokken voor de wandeling naar Vila do Condo. De hele route bestaat uit houten vlonders. Van niet al te beste kwaliteit. Je moet dus telkens goed opletten dat je niet op een kapotte plank stapt en door de hele vlonder zakt.

Het volgen van de route is heel simpel; zolang je de zee aan je linkerhand hebt loop je goed.

Onderweg een vette regenbui gehad. Dat was de eerste keer dat ik mijn regenjack aan heb getrokken en de regenhoes over mijn rugzak heb moeten trekken.

Na zo’n 22 km kwam ik aan in Vila do Condo. Via de brug over de Rio Ave kom je in het centrum. Op de brug trof ik Gustavo, één van mijn collega pelgrims van de groep waar ik mee ben opgetrokken. Hij komt uit Brazilië en spreekt dus Portugees. Dankzij hem konden we een bed regelen in Hostel Bellamar. Want natuurlijk zaten alle herbergen en hostels weer eens vol, vanwege een festival in de stad. Het zijn hier wel feestbeesten zeg. Maar gelukkig; ik kan vannacht weer slapen.

Groetjes uit Portugal,

Pelgrim Piet. 😇

1. Weijts:
    5 juni 2019
    Ad had gister al gezegd dat de volgende stap Vila do Conde zou zijn. Jeannette en hij hebben daar ook geslapen, niet in dat hostal trouwens.
    Er is daar een heel mooi aquaduct in de stad. De moeite waard om te bekijken.
    Geniet van de feestelijkheden, hoop dat dat niet ten koste gaat van de nachtrust!!!
    Gr.
  2. Jan en Gerdien:
    5 juni 2019
    Prachtige foto’s Piet en zo te zien mooi weer om te wandelen. Mooi, zo langs de zee! Breek je nek niet op die vlonders; op Google Maps, als ik het flink vergroot, kun je de vlonders zelfs zien liggen!
  3. Joost en Nella:
    5 juni 2019
    Piet, Voorzichtig aan daar op die vlonders! Die regenbui was natuurlijk om jou en je uitrusting te testen. Hier in Nederland zijn we gisteren ook getest. Code Oranje en code Geel. Onweer, veel regen en sterke windstoten. ⛈🌩💨Veel schade door omgevallen bomen etc,etc. Onze camper stond aan de Waal ook een beetje te schudden maar hield zich kranig. Wij zijn verkast naar het schone Limburg waar het leven Bourgondischer is. Vooralsnog Weinig feest hier. Mogelijk van het weekend als het Pinksteren is.
    Hopelijk houdt het feestgedruis je niet uit je slaap.
    Succes morgen met de volgende etappe.
    Nella😉en Joost🤓
  4. Loes Swart:
    5 juni 2019
    Goede nachtrust en ik geniet van je verhalen en foto's.