Vila do Condo - Esposende

6 juni 2019 - Esposende, Portugal

Slecht geslapen vannacht. Op een kamer met 5 personen, waarvan er twee snurken (ik tel mezelf voor het gemak even mee), één kwam pas rond 12:00 uur naar bed; iedereen wakker. Één kwam pas om 4:00 uur naar bed; weer iedereen wakker. De eerste wandelaar vertrekt om 5:30 uur, weer. ......... enzovoorts.

Vandaag is het weer totaal omgeslagen. Dankzij de orkaan Michael was de wind 180 graden gedraaid naar het zuiden, met windkracht 7-8 en enorme plensbuien. Maar dankzij St. Jacob, beschermer van de pelgrim hield ik het redelijk droog. En dankzij de harde wind in de rug liep het gemakkelijk.

Ik kwam rond 12:00 uur aan bij ons Hostel Eleven. Gustavo, mijn Braziliaanse pelgrimscollega kwam 5 minuten later. Hij was eerder vertrokken, maar had een iets andere route gevolgd. Onze kamer was nog niet klaar, dus we zochten een droog plekje in een restaurantje vlakbij achter een glas bier, met een lunch.

We zaten nog niet binnen of het begon te stortregenen. Een uur lang hoosde het van de lucht, met enorme windvlagen. Uit de foto’s van Kristiaan begrijp ik dat het bij jullie ook noodweer is geweest? Was dat de invloed van dezelfde orkaan?

Na een heerlijke douche en een kort slaapje (inhalen) is het nu weer droog en begint zelfs het zonnetje weer te schijnen.

Eind goed, al goed,

Piet.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Weijts:
    6 juni 2019
    Hoi Piet, ff wat ander weer dus! Wij hadden alleen een fohnwind, geen spat regen!
    Hoop dat je vanavond een betere slaapplek hebt, lijkt me helemaal niets, zo met 5 man op de kamer.
    Je loopt nu een andere route dan A&J, die liepen vanaf Vila do Condo landinwaarts ri. Barcelot.
    Veel succes weer voor morgen!°
  2. Joost en Nella:
    6 juni 2019
    Hallo Piet, Nog even een reactie op het opsteken van een kaarsje 🕯voor een speciaal iemand. Wij doen dat ook altijd voor onze geliefden als de gelegenheid zich voordoet. Het geeft iets aan voor die persoon maar zeker ook wat over jezelf!!
    Wat ik jammer vind is dat een echte kaars niet altijd mogelijk is i.v.m brandgevaar engeld 💰storten voor zo’n elektrisch nep kaarsje 💡vind ik niks. Wind in de rug loopt altijd lekker.
    Een power nappie in de middag om wat slaap in te halen is niet gek. Nu nog een lekker hapje eten 🍽een glaasje🍷en dan lekker slapen.
    Morgen hopelijk met goed weer 🌞en wind in de rug 💨er weer tegen aan.
    Succes
    Nella😉 en Joost 🤓
  3. Joke mellema:
    6 juni 2019
    Hoorde al van het weer daar, de plensbuien en hier ook. hopelijk vannacht een goeie nacht dat heb je wel nodig
  4. Linda:
    6 juni 2019
    Denk je lekker in mei/juni te gaan zodat je steady weer hebt... niets is minder waar! Gelukkig had je wind mee en was je op tijd binnen! Rustige nacht gewenst en een goede wandeldag morgen! 😘